Bell Textron poinformował, że w ubiegłym tygodniu przeprowadził udane testy Autonomous Pod Transport (APT). Przeprowadzono je na poligonie fabrycznym w pobliżu Fort Worth w Teksasie. APT przenosił ładunek o masie ok. 50 kg (110 funtów) na trasie o długości ponad 12 km (8 mil).
Bell planuje rozpoczęcie pokazów wielu zastosowań wojskowych i komercyjnych APT w 2021. APT ma przewozić do 36 racji żywnościowych (MRE, Meal, Ready-to-Eat), 72 butelki z wodą, 64 magazynki amunicji kal. 5,56 mm i galon paliwa.
Przedsiębiorstwo twierdzi, że pracuje nad uproszczeniem interfejsów użytkownika pojazdu. Ulepszone mają być też jego funkcje autonomiczne. Celem jest obniżenie kosztów eksploatacji i wyeliminowania potrzeby specjalistycznego szkolenia użytkowników.
Latający bezzałogowiec pionowego startu i lądowania (VTOL) Bell APT jest napędzany przez układ hybrydowy. APT 70 wykonał pierwszy lot autonomiczny w sierpniu 2019. Pierwszy lot poza zasięgiem wzroku (BVLOS) odbył się w lipcu ubiegłego roku. Bell poinformował, że przeprowadził dotąd ponad 300 lotów testowych APT.
APY 70 ma zasięg 55 km. Może rozwijać prędkość ponad 200 km/h. Wysokość bezzałogowca wynosi 1,8 m.