Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zatwierdziła nową alternatywną masę całkowitą do kołowania dla najnowszej wersji śmigłowców z rodziny H135 – EC135 P3H/T3H i EC635 P3H/T3H. Została ona zwiększona o 120 kg – do 3100 kg. Dzięki temu, w standardowych warunkach, zwiększył się też ich zasięg – o 139 km, lub długotrwałość lotu – o 40 min. Nowa alternatywna masa całkowita do kołowania jest dostępna jako opcja i można ją zastosować we wszystkich wyprodukowanych dotychczas H135, wyposażonych w awionikę Helionix.
Ponadto Airbus certyfikował niedawno do lotów z jednym pilotem nową awionikę IFR Helionix, przeznaczoną dla rodziny śmigłowców H135. Umożliwia to klientom wybór – mogą wybudować przyrządy drugiego pilota z tablicy w celu zwiększenia pola widzenia lub pozostawić je w celu zabudowania wyposażenia wyszczególnionego w Uzupełniającym Certyfikacie Typu (STC). Umożliwienie wykonywania przez H135 lotów w warunkach IFR z załogą jednoosobową jeszcze bardziej zwiększy zdolności tych śmigłowców do realizacji prac wysokościowych, zadań transportowych i misji porządku publicznego.
Airbus dostarczył dotychczas ponad 1400 śmigłowców z rodziny H135 ponad 300 klientom w 60 krajach na całym świecie. Spędziły one już w powietrzu łącznie ponad 5,6 mln h, wykonując misje ratownictwa medycznego, policyjne, turystyczne i biznesowe, obsługi morskich farm wiatrowych i szkolenia pilotów wojskowych (Modernizacja ratownictwa lotniczego Austrii, 2020-12-20, 1400. H135 przekazany, 2020-11-09, H135 dla NASA, 2020-10-02).