Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Alpin – turecki śmigłowiec bezzałogowy

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 27 grudnia 2020

Turecka TITRA Technology i globalny UAVOS Holdings z siedzibą w Hong Kongu ujawniły projekt bezzałogowego śmigłowca Alpin. Jego konstrukcja jest oparta na włoskim Heli-Sport CH7. Bsl jest oferowany zarówno na rynek cywilny, jak i wojskowy. Jego prototyp został oblatany w grudniu 2020.

Turecki bezzałogowy śmigłowiec Alpin w pierwszym locie / Zdjęcie: UAVOS Holdings Ltd

UAVOS i TITRA podpisały umowę o wspólnym projektowaniu bezzałogowego śmigłowca w 2019. Wiropłat ma dostarczać ładunki na trudno dostępne obszary. Może latać w trudnych warunkach atmosferycznych. Został zaprojektowany z myślą o potrzebach tureckiego sektora ratownictwa i bezpieczeństwa.

Masa własna bsl Alpin wynosi 340 kg. Śmigłowiec może przewozić ładunki i paliwo o masie do 160 kg (MTOW wynosi 500 kg). Maszyna ma długość 7 m, szerokość kadłuba 1,5 m, wysokość 2,35 m, a średnica jego wirnika wynosi 6,28 m. Alpin został przystosowany do łatwego transportu na platformie kołowej. Dzięki oparciu na CH7 tureccy konstruktorzy mogli wykorzystać istniejące rozwiązania serwisowe i szkoleniowe.

Alpin jest napędzany silnikiem Rotax 914 UL o mocy 115 KM. Zapewnia on maksymalną prędkość przelotową równą 160 km/h (prędkość dopuszczalna to 209 km/h), prędkość wznoszenia 5 m/s i pułap bez wpływu ziemi 2,5 km. Śmigłowiec wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 180 l. Przy jego zużyciu w locie poziomym równym 25 l/h, zapewnia to znaczną długotrwałość lotu (7 h) i zasięg (840 km). Śmigłowiec startuje i ląduje w pełni autonomicznie. W wypadku awarii może lądować autorotacyjnie lub na spadochronie. Do sterowania jego wyposażeniem służy szerokopasmowe łącze satelitarne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.