28 grudnia amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) przedstawiła nowe zasady użycia małych bezzałogowych statków latających w lotach nad skupiskami ludzkimi i w nocy. Mają one zostać opublikowane przez Federal Register w styczniu 2021 i wejść w życie po 60 dniach od daty publikacji.
Małe bsl podzielono na cztery kategorie: 1. o masie do 0,25 kg, 2. o energii kinetycznej uderzenia do 15 J, 3. o energii kinetycznej uderzenia do 33,9 J i 4. posiadające certyfikat zdatności zgodnie z wymaganiami przepisów lotniczych Part 21.
W przypadku wykonywania lotów nad skupiskami ludzkimi (imprezy masowe, miasta) bsl pierwszych trzech kategorii muszą posiadać zabezpieczenia elementów wirujących chroniące przed ranami ciętymi i szarpanymi w przypadku uderzenia w człowieka. Przed lotem ludzie muszą być poinformowani o możliwości wykonywania lotów nad ich głowami. Poza tym bezzałogowce muszą być wyposażone w indywidualne emitery sygnałów radiowych, które pozwolą na identyfikację bsl oraz jego stacji kierowania (bazowej). Bsl 4. kategorii mają taki wymóg wynikający z przepisów Part 21 oraz zakresu dopuszczalnych warunków lotu zaaprobowanych przez FAA.
Wykonywanie lotów w nocy jest możliwe po zainstalowaniu migającego oświetlenia, które jest widoczne z odległości co najmniej 4,8 km (3 mile drogowe).
Zakazane jest wykonywanie lotów przez bsl z pierwszych trzech kategorii nad poruszającymi się pojazdami (autami) za wyjątkiem bezpośredniego przelotu w poprzek drogi/ulicy. Kategorycznie zabronione jest śledzenie pojazdu za pomocą bezzałogowców z tych kategorii. Loty nad poruszającymi się pojazdami można wykonywać tylko bezzałogowcami z 4. kategorii.
FAA dopuszcza doposażenie już istniejących bsl w osłony wirników nośnych i w radiowe emitery tożsamości. Planowano wymusić na operatorach bsl konieczność przesyłu w czasie rzeczywistym informacji o położeniu bezzałogowca i jego stacji kierowania, ale w ostatecznej wersji zrezygnowano z tego wymogu.