Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

FAA publikuje nowe zasady użycia bezzałogowców

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 31 grudnia 2020

28 grudnia amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) przedstawiła nowe zasady użycia małych bezzałogowych statków latających w lotach nad skupiskami ludzkimi i w nocy. Mają one zostać opublikowane przez Federal Register w styczniu 2021 i wejść w życie po 60 dniach od daty publikacji.

Małe bsl podzielono na cztery kategorie: 1. o masie do 0,25 kg, 2. o energii kinetycznej uderzenia do 15 J, 3. o energii kinetycznej uderzenia do 33,9 J i 4. posiadające certyfikat zdatności zgodnie z wymaganiami przepisów lotniczych Part 21.

W przypadku wykonywania lotów nad skupiskami ludzkimi (imprezy masowe, miasta) bsl pierwszych trzech kategorii muszą posiadać zabezpieczenia elementów wirujących chroniące przed ranami ciętymi i szarpanymi w przypadku uderzenia w człowieka. Przed lotem ludzie muszą być poinformowani o możliwości wykonywania lotów nad ich głowami. Poza tym bezzałogowce muszą być wyposażone w indywidualne emitery sygnałów radiowych, które pozwolą na identyfikację bsl oraz jego stacji kierowania (bazowej). Bsl 4. kategorii mają taki wymóg wynikający z przepisów Part 21 oraz zakresu dopuszczalnych warunków lotu zaaprobowanych przez FAA.

Wykonywanie lotów w nocy jest możliwe po zainstalowaniu migającego oświetlenia, które jest widoczne z odległości co najmniej 4,8 km (3 mile drogowe).

Zakazane jest wykonywanie lotów przez bsl z pierwszych trzech kategorii nad poruszającymi się pojazdami (autami) za wyjątkiem bezpośredniego przelotu w poprzek drogi/ulicy. Kategorycznie zabronione jest śledzenie pojazdu za pomocą bezzałogowców z tych kategorii. Loty nad poruszającymi się pojazdami można wykonywać tylko bezzałogowcami z 4. kategorii.

FAA dopuszcza doposażenie już istniejących bsl w osłony wirników nośnych i w radiowe emitery tożsamości. Planowano wymusić na operatorach bsl konieczność przesyłu w czasie rzeczywistym informacji o położeniu bezzałogowca i jego stacji kierowania, ale w ostatecznej wersji zrezygnowano z tego wymogu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.