Belite Aircraft zakończyła pierwszy etap testowania nowego skrzydła z włókien węglowych, przeznaczonego dla samolotów ultralekkich. Jego masa wynosi jedynie 5,7 kg, a wytrzymało obciążenie statyczne, równe 4g.
Nowe skrzydło jest elementem ultralekkiego Belite 254, którego premiera miała miejsce w czasie ostatnich targów lotnictwa lekkiego w amerykańskim Oshkosh (zobacz: Ceny Belite). Samolot, proponowany w zestawach do samodzielnego montażu, będzie występował w odmianie klasycznej - wykonany z aluminium i drewna - oraz karbonowej, z przewagą włókien węglowych. W tym drugim przypadku masa pustego, jednoosobowego samolotu wynosi jedynie 115 kg.
Wraz z oficjalną prezentacją i rozpoczęciem sprzedaży, trwają testy poszczególnych elementów samolotu. Jednym z nich są próby skrzydła o rozpiętości 8,3 m, którego masa wynosi jedynie 5,7 kg.
Dotychczas przeprowadzone próby statyczne wykazały odporność na przeciążenia w zakresie 4/-2g, a więc większe od zakładanych3,8/-1,5g, co jest wymagane od samolotów, na których nie realizuje się akrobacji (w takim przypadku maszyna musi znosić przeciążenia do 9 i więcej g).
Niestety, próby nie wypadły całkowicie pomyślnie. Uszkodzeniu uległa część z wręg, co będzie wymagać nieznacznych zmian konstrukcji. Producent zapewnia jednak, że nie zakłóci to terminów dostaw i nie spowoduje wzrostu masy skrzydła.