Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Airbus Helicopters wciąż na czele

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 26 stycznia 2021

W 2020 Airbus Helicopters zdobył zamówienia na 289 śmigłowców (po redukcjach 268) na trudnym rynku, na który silnie wpłynęły gospodarcze skutki pandemii SARS-CoV-2 i wzmocnił pozycję na rynku cywilnym i służb publicznych. Ponadto spółka dostarczyła 300 wiropłatów klientom na całym świecie, co dało 48-% udział w rynku śmigłowców cywilnych i dla służb publicznych z napędem turbinowym, o pojemności powyżej 5 osób i tym samym umożliwiło Airbus Helicopters utrzymanie wiodącej pozycji. Inni dostawcy wiropłatów tej kategorii uzyskali znacznie gorsze wyniki – Leonardo zdobył 20% rynku, Bell – 18%, a Wiertalioty Rossii – 12% (Wyniki Airbus Helicopters , 2020-02-14).

/ Ilustracja: Airbus Helicopters

Jestem dumny z naszych zespołów na całym świecie, które dostosowały sposób pracy, aby być dla naszych klientów tam, gdzie najbardziej nas potrzebowali, starając się pomóc im w wykonywaniu ich podstawowych misji, dostarczając śmigłowce i związane z nimi wsparcie oraz usługi. Dziękuję naszym klientom za nieustające zaufanie do Airbus Helicopters. Certyfikowaliśmy H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym, H160 oraz położyliśmy solidne fundamenty pod technologie bezemisyjne dzięki naszemu demonstratorowi CityAirbus – powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

Kluczowe dostawy w 2020 obejmowały przekazanie pierwszego H145 pięciołopatowym wirnikiem nośnym pierwszemu klientowi – Norsk Luftambulanse, a następnie DRF Luftrettung, a także przekazanie pierwszych H225M siłom zbrojnym Kuwejtu i pierwszych NH90 dla hiszpańskich wojsk lotniczych. Ponadto we wrześniu 2020 dostarczono 463. UH-72A Lakota z zakładów w Columbus w stanie Mississippi.

Najważniejsze zamówienia z 2020 dotyczą 84 H145, w tym 17 UH-72B dla US Army – pierwszych zamówionych w wersji wyposażonej w fenestron i awionikę Helionix. Klienci zamówili ponadto 33 H135, a ten typ otrzymał certyfikat EASA dla zwiększonej masy startowej, jak również nowej awioniki, umożliwiającej wykonywanie lotów IFR przez jednego pilota (Airbus ujawnia śmigłowiec Flightlab , 2021-01-25, Lepsze osiągi H135, 2020-12-21).

Bundeswehra zamówiła 31 NH90 w wersji morskiej, a francuska DGA potwierdziła zamówienie na opracowanie śmigłowca w wersji Standard 2 na potrzeby francuskich wojsk specjalnych. Pod koniec roku oblatano pierwszy NH90 dla Kataru (Obloty katarskich NH90, 2020-12-24).

Dział obsługi klienta i obsługi technicznej po raz kolejny zdobył kontrakty na usługi wsparcia HCare, a do grona klientów dołączyły NASA i Air Methods Corporation. Nowa platforma współpracy z klientami – AirbusWorld – została uruchomiona w oparciu o ich opinie i oferuje usprawniony interfejs użytkownika oraz nowe funkcje wspierające kontakty między klientami i producentem.

W 2020 w dziedzinie innowacji spółka odnotowała pierwszy w pełni automatyczny lot demonstratora CityAirbus, a bezzałogowy VSR700 wykonał autonomiczne lądowanie na symulowanym pokładzie okrętu (Lądowanie VSR700 na ruchomej platformie, 2020-12-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.