Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Modyfikacje MiG-29M/M2 i MiG-35

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 27 stycznia 2021

Inżynierowie RSK MiG opracowali modyfikacje układu sterowania lotem samolotów myśliwskich MiG-29M/M2 i MiG-35 (Algieria zamówiła myśliwce MiG-29M i Su-30MKI, 2019-09-06, Pierwszy MiG-29M2 dla Egiptu, 2017-04-01).

Modyfikacje wprowadzone w układzie sterowania lotem myśliwca MiG-35 zwiększają bezpieczeństwo lotu i zmniejszają wysiłek pilota / Zdjęcie: RSK MiG

Pierwszą z nich jest układ umożliwiający wykonywanie manewrów bez przekraczania dopuszczalnych ograniczeń kąta natarcia przy dowolnym położeniu drążka sterowego, podczas każdego etapu lotu, za wyjątkiem korkociągu. Druga z modyfikacji to układ uniemożliwiający przekroczenie maksymalnego dopuszczalnego przeciążenia samolotu podczas manewrowania we wszystkich płaszczyznach.

Bezpieczeństwo i komfort pilota podczas lotu to priorytetowy cel dla naszych projektantów i inżynierów. Opatentowany zintegrowany system poprawia taktyczne i techniczne osiągi myśliwców MiG, które teraz znacznie przewyższają swoich zagranicznych odpowiedników – stwierdził Andriej Gierasimczuk, dyrektor zarządzający RSK MiG.

Od pięciu lat udoskonalamy te urządzenia. Trudność polegała na tym, że konieczne było zachowanie ograniczeń podczas wszystkich manewrów bez pogorszenia właściwości pilotażowych samolotu. Testy przeprowadzono przy różnych parametrach lotu. Teraz jesteśmy przekonani, że udało nam się osiągnąć nasz cel – dodał Jurij Obolenskij, zastępca głównego projektanta RSK MiG ds. układów sterowania lotem.

Kolejną nowością jest nieliniowy układ korygujący automatycznego układu sterowania lotem, zapobiegający oscylacjom indukowanym przez pilota (ang. PIO) podczas ręcznego sterowania samolotem w trakcie manewrów z dużym przeciążeniem, które mogą spowodować sytuacje awaryjne.

Urządzenie zostało zabudowane przed drążkiem sterowym. Jego zadaniem jest uniemożliwienie osiągnięcia przez samolot maksymalnej dopuszczalnej prędkości, a także wyeliminowanie opóźnienia sygnału dochodzącego do drążka sterowego.

PIO pojawiają się, gdy pilot nie jest w stanie dostosować się do nagłych zmian dynamiki samolotu podczas wykonywania skomplikowanej misji. Nasze urządzenie pozwala mu wykonać misję bezpiecznie – podsumował Jurij Obolenskij (Kontrakt na 6 seryjnych MiG-35, 2018-08-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.