Rosyjskie linie KrasAwia rozpoczęły regularne loty komercyjne swoich dwóch samolotów ATR 72-500, pierwszych tego typu, jakie kiedykolwiek zarejestrowano w Federacji Rosyjskiej. Zostały one zakupione z drugiej ręki od szwedzkiego towarzystwa leasingowego Erik Thuna, a umowę zaaranżował Bertrand Lattes Aviation Capital (BLAC).
Należące do rządu Kraju Krasnojarskiego, KrasAwia to linie z siedzibą w Krasnojarsku, trzecim co do wielkości mieście Syberii, liczącym około 1,1 mln mieszkańców. KrasAwia obsługują regularne i czarterowe loty samolotów i śmigłowców na trasach regionalnych na daleką północ Rosji. Usługi lotnicze mają kluczowe znaczenie dla mieszkańców odległych miast Syberii. Trasa z Krasnojarska do Chatangi na półwyspie Tajmyr, w pobliżu Oceanu Arktycznego, to jedna z najdłuższych zaplanowanych tras obsługiwanych przez ATR. Pokonanie dystansu 1822 km zajmuje 4 godziny.
Nabycie tych dwóch ATR 72-500 pokazuje, że coraz bardziej angażujemy się w ulepszanie naszej floty i oferowanie naszym pasażerom komfortu podczas lotu. Nowe samoloty zastąpią nasze mniejsze turbośmigłowe An-24 i An-26, które mają już ponad 40 lat – oświadczył Andriej Jegorow, dyrektor generalny KrasAwia.
Wprowadzenie tych samolotów do użytku jest bardzo istotne, ponieważ KrasAwia to pierwsze państwowe linie lotnicze w Rosji, które zakupiły i obsługują samoloty ATR. Cieszymy się, że nasze samoloty nadal obsługują połączenia regionalne w tym kraju – dodał Stefano Bortoli, dyrektor generalny ATR.
Obecnie flota założonych w 2007 linii KrasAwia składa się z 11 odrzutowców – jednego Jak-42 i 10 Jak-42D, 11 samolotów turbośmigłowych: 2 An-24RW, 4 An-26B-100 i 5 L-410UVP-E20 oraz 28 śmigłowców Mi-8T/AMT (W Rosji rozbiły się dwa Mi-8, 2019-12-26).