Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec prób I-Derby ER

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 26 lutego 2021

Serią testów, przeprowadzonych w tym tygodniu w południowym Izraelu, koncern Rafael zakończył prace nad przeciwlotniczą wersją kierowanego pocisku rakietowego I-Derby ER (Extended Range – o wydłużonym zasięgu), przystosowaną do odpalania z wyrzutni lądowych. W trakcie prób przetestowano zdolności dowodzenia i kierowania, nawigacji i trajektorię lotu pocisku.

Według deklaracji producenta pocisk I-Derby ER może zwalczać cele poza zasięgiem widoczności, w odległości ponad 100 km / Zdjęcie: Rafael

I-Derby ER to pocisk powietrze-powietrze o zasięgu ponad 100 km, napędzany dwustopniowym silnikiem rakietowym, z aktywną radiolokacyjną głowicą samonaprowadzającą, zdolny do działania w każdych warunkach pogodowych, w trybie przechwycenia celu przed odpaleniem (Lock On Before Launch) i przechwycenia celu po odpaleniu (Lock on After Launch).

Pocisk ma identyczne gabaryty jak kpr p-p Derby – długość 3,62 m i masę 118 kg. Wersję przeciwlotniczą I-Derby ER, odpalaną z wyrzutni lądowych, można niemal natychmiast zintegrować z bateriami obrony powietrznej, np. systemem Spyder Rafaela, który zapewnia obronę powietrzną na dystansie od 20 do 60 km. I-Derby ER wystrzeliwany z wyrzutni lądowych umożliwia przechwytywanie celu w zasięgu do 40 km (bez silnika wspomagającego) i 80 km (z silnikiem wspomagającym, Czesi wybrali Spydery, 2020-09-25).

 

I-Derby ER ma radiolokacyjną głowicę samonaprowadzającą sterowaną oprogramowaniem, dającą mu lepsze zdolności zwalczania nowych zagrożeń i taktyki przeciwnika, takim jak walka elektroniczna i nowe cele powietrzne. Proces aktualizacji oprogramowania jest szybki i prosty i może być przeprowadzony w odpowiednim czasie w trakcie walki. Pocisk zawiera systemy zakłócające przeciwdziałanie elektroniczne. I-Derby ER ma układy umożliwiające dwukierunkową łączność, opartą na radiostacji programowalnej Rafaela, dostarczające kompletne informacje dotyczące wybranego celu i celów znajdujących się w jego pobliżu.

Pocisk ma dwustopniowy silnik rakietowy, który umożliwia optymalne zarządzanie ciągiem zgodnie z wymaganiami misji. Zaawansowane algorytmy optymalizują trajektorię lotu I-Derby ER w zależności od warunków odpalenia i manewrów celu (I-Derby ER dla indyjskich Su-30MKI?, 2019-05-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.