Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bbsl Argumient na bazie SR-10

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 27 lutego 2021

KB SAT Sowriemiennyje awiacionnyje technologii) ujawniło projekt ciężkiego bsl AR-10 Argumient powstający na bazie samolotu szkolno-treningowego SR-10. Bezzałogowiec jest zaprojektowany w układzie ze skrzydłami o ujemnym skosie. Jego napęd ma stanowić silnik AL.-55. Nie poinformowano na jakim etapie jest program jego rozwoju. O rozpoczęciu prac nad ciężkim bezzałogowcem bojowym KB SAT informowało już w 2017.

Widok ciężkiego bojowego bsl AR-10 Argumient w dwóch rzutach. W widoku z góry widoczny charakterystyczny ujemny skos skrzydeł / Rysunek: KB SAT

Długość AR-10 wynosi 9,7 m, a rozpiętość 8,4 m, zaś wysokość 3,4 m. Przy maksymalnej masie startowej równej 3850 kg bbsl może przenosić 680 kg ładunku użytecznego. AR-10 rozwija prędkość maksymalną 910 km/h, a przelotową 800 km/h. Jego zasięg ze zbiornikami podwieszanymi wynosi 2100 km, a pułap praktyczny 11,5 km. Długotrwałość lotu sięga 6 h.

Jeden z wariantów uzbrojenia bbsl AR-10, m.in. z pociskiem powietrze-powierzchnia H-38 w komorze wewnętrznej kadłuba o długości 4,4 m, w której mogą zmieścić się pociski i bomby wielu typów / Rysunek: KB SAT

AR-10 Argumient jest przeznaczony do przełamywania obrony powietrznej przeciwnika. Ma też atakować różne cele naziemne. Miałby również zwalczać cele powietrzne.

Projekt wyposażenia kadłuba bbsl AR-10, w tym sposób umieszczenia pocisku powietrze-powierzchnia H-38 w komorze wewnętrznej / Rysunek: KB SAT

SR-10 oferowany był WWS FR jako samolot szkolenia podstawowego, jednak ostatecznie konkurs wygrał Jak-152. Mimo tego planowano wyprodukowanie 16 SR-10 dla WWS FR w zakładach Awiaagregat w Machaczkale. Miały być przeznaczone do szkolenia zaawansowanego. Według dostępnych informacji, program nie jest jednak kontynuowany. Napęd prototypu SR-10 stanowił ukraiński silnik AI-25TŁ. Docelowo w samolocie miał zostać zabudowany rosyjski AŁ-55, ze sterowaniem wektora ciągu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.