Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nagroda ACI dla Balic

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2021

1 marca br. Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (Airports Council International) przyznała za 2020 Międzynarodowemu Portowi Lotniczemu im. Jana Pawła II Kraków-Balice, jako pierwszemu lotnisku w Polsce, nagrodę w kategorii Best Airport by Size and Region (dla europejskiego portu lotniczego obsługującego rocznie od 5 do 15 mln pasażerów). Airport Service Quality Awards to wyróżnienie przyznawane najlepszym lotniskom na świecie według oceny ich pasażerów. Zdobycie wyróżnienia przez krakowskie lotnisko było możliwe dzięki zaangażowaniu jego pracowników i wdrażaniu w życie sugestii i potrzeb zgłaszanych przez pasażerów / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Program Airport Service Quality to wiodący na świecie program pomiaru satysfakcji podróżujących, jakości i standardów obsługi na lotniskach. ASQ mierzy zadowolenie pasażerów według 34 kluczowych wskaźników wydajności, które pozwalają na kompleksową ocenę poziomu świadczonych usług na ścieżce pasażera odlatującego i przylatującego.

Mimo znacznego zmniejszenia ruchu pasażerskiego w Krakowie wciąż dbamy o podwyższanie standardów świadczonych usług dla pasażera. Cieszymy się, że krakowskie lotnisko znalazło się w czołówce najlepszych, europejskich portów lotniczych obsługujących rocznie do 15 milionów pasażerów – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice.

Nagrody ACI Airport Service Quality to najwyższe możliwe wyróżnienie dla zarządzających lotniskami na całym świecie. W tym roku bardziej niż jakiekolwiek inne nagrody przyznawane są tym lotniskom, które wsłuchiwały się w potrzeby swoich klientów i dostosowywały oferowane przez siebie usługi i doświadczenia do zmieniających się potrzeb i oczekiwań w bardzo trudnych warunkach – dodał dyrektor generalny ACI, Luis Felipe de Oliveira.

Nieprzerwanie od 2007 na krakowskim lotnisku prowadzone są badania poziomu satysfakcji pasażerów, realizowane w programie ASQ, prowadzonym przez ACI, co daje władzom portu obraz najważniejszych potrzeb pasażerów. Zbierane sugestie i uwagi pasażerów są analizowane, a wynikające z nich udogodnienia wdrażane w życie, co z kolei przekłada się na wzrost pozytywnych opinii wśród podróżujących.

Jest to już kolejna nagroda przyznana przez ACI dla krakowskiego lotniska. W marcu 2017 otrzymało ono Airport Service Quality Award 2016 za zajęcie 1. miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region (Prestiżowa nagroda dla Balic, 2017-03-07).

W lutym br. z usług krakowskiego lotniska skorzystało 33 046 pasażerów, czyli o 94% mniej niż w tym samym miesiącu w 2019 i o 95% mniej w stosunku do lutego 2020 (Nowa trasa Ryanaira z Krakowa, 2021-02-08).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.