Przedstawiciele południowoafrykańskiej agencji ARMSCOR podczas prezentacji przekazali komitetowi JSCD informację o znacznych opóźnieniach projektu Hoefyster dotyczącego pozyskania nowej generacji kołowych bwp Badger.
Projekt Hoefyster zaakceptowano w 2006, zaś w roku następnym na głównego wykonawcę wskazano Denel Land Systems. Pierwotnie zamierzano pozyskać 264 pojazdy, ostatecznie zredukowano zapotrzebowanie do 243 Badgerów. W latach 2007-2011 planowano przeprowadzić prace badawcze i projektowe, które miały zaowocować pięcioma odmianami specjalistycznymi nowych pojazdów. W planach było opracowanie kolejnych pięciu wariantów specjalistycznych. Podwozie Badgera oparto o fiński transporter Patria AMV 8x8, zaś za opracowanie systemu wieżowego odpowiada Denel. Pierwszej dostawy pojazdów spodziewano się w 2012. Z kolei ostateczny termin dostaw Badgerów wyznaczono w 2023.
Planów tych nie udało się zrealizować. Program utknął w fazie prac badawczych. Pierwsza faza projektu obejmująca prace projektowe odnotowała już 9-letnie opóźnienie. Dotychczas testowane pojazdy nie spełniły wymagań. W odniesieniu do podwozia bazowego i systemu wieżowego prace są zaawansowane w 72,7%. Natomiast projektowanie wariantu bwp ukończono w 83,9%, wozu dowodzenia w 72,6%, wozu wsparcia ogniowego w 83,09%, moździerza samobieżnego w 44,5%, a rakietowego niszczyciela czołgów w 53,61%.
Druga faza programu obejmująca dostawy zakontraktowanych pojazdów miała zostać zainicjowana dostawą pierwszego kompletnego batalionu z 88 bwp Badger w 2019. W tym przypadku opóźnienie przekracza 40 miesięcy.
Za przyczynę problemów wskazano złą sytuację finansową Denela, napotkane problemy techniczne oraz utratę zdolności do projektowania i produkcji pojazdów. Problemy finansowe wpłynęły na brak części do pojazdów i trudności w opłacaniu dostawców. ARMSCOR podkreśliła, że niemożliwe jest obecnie spełnienie warunków projektu pod względem specyfikacji pojazdów, kosztów i terminów (Zlecenie na Badgery 8x8, 2013-10-02).