Turkmenistan jest pierwszym zagranicznym nabywcą serbskich KTO Lazar III 8x8. Informację tę podał Jugoslav Petković, dyrektor generalny państwowego koncernu Jugoimport SDPR, zajmującego się także międzynarodowym handlem bronią i sprzętem wojskowym, podczas swojej wizyty w zakładach Borebni Slożeni Sistemi w Velikej Planie (na wschodzie kraju).
KTO Lazar III są w Serbii określane jako wielozadaniowe wozy opancerzone. Z przekazów mediów belgradzkich wynika, że do Turkmenistanu wyekspediowane zostanie co najmniej 9 wozów pierwszej serii produkcyjnej z Velikej Plany. Informację o kontrakcie na dostawy wozów Lazar III dla Turkmenistanu potwierdził także ambasador Serbii w Moskwie Miroslav Lazanski (jest także akredytowany w Turkmenistanie) w wywiadzie dla rosyjskiej agencji Sputnik.
Okazją do przekazania opinii publicznej informacji o sukcesie eksportowym Jugoimportu stało się ceremonia podpisania umowy na dostawy seryjnych Lazarów III dla sił zbrojnych Serbii – Vojska Srbije. Nie podano dokładnej liczby zakontraktowanych pojazdów, wiadomo jednak, że jej wartość wynosi 3,7 mld serbskich dinarów, czyli ok. 34,4 mln USD. Uczestniczący w imprezie minister obrony Serbii Nebojsza Stefanović w swoim komentarzu podał mediom, że nowo wyprodukowane wozy Lazar III od razu wzmocnią w 2021 jednostki rozpoznawcze wojsk lądowych (Lazar III – nowy KTO armii serbskiej, 2019-01-12).
Stefanowić oznajmił, że Vojska Srbije otrzymają w 2021 dodatkowe dostawy wielozadaniowych opancerzonych wozów 4x4 BOV M16 Miloš oraz samobieżnych armatohaubic 155 mm na podwoziach 8x8 Nora-B52 M15. Ciekawostką jest to, iż kilka tych ostatnich oraz najnowsza serbska armatohaubica 155 mm Aleksandar na podwoziu MAB 8x8 zostaną wysłane do USA, na poligon artyleryjski Yuma w Arizonie, gdzie uczestniczyć będą w testach ich zdolności ogniowych (Cypryjskie Alexandry na strzelaniach , 2021-02-25, Miloš w wojskach specjalnych Serbii, 2020-10-27).
Uruchomienie masowej produkcji wozów Lazar III i czterokołowych M16 zapowiadały wieści z wystawy IDEX 2021, gdzie francuski dostawca mostów napędowych i układów przeniesienia mocy T700 i T900 (odpowiednio dla wozów o masie do 7 ton i do 9 ton) do obu typów pojazdów – francuska spółka Texelis poinformowała, że Jugoimport zakontraktował sporą liczbę tych produktów.
Na podstawie informacji Igora Bożinovskiego