Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

8-miejscowy eFlyer 800

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 23 kwietnia 2021

Bye Aerospace ujawnił projekt w pełni elektrycznego, dwuśmigłowego 8-miejscowego samolotu eFlyer 800. Ma on rozwijać prędkość przelotową do 590 km/h i osiągać pułap ponad 10 km. Jego zasięg jest szacowany na 900 km z 45-minutową rezerwą przy prędkości 550 km/h.

Wizja w pełni elektrycznego, dwuśmigłowego 8-miejscowego samolotu eFlyer 800 / Ilustracja: Bye Aerospace

eFlyer 800 ma być bardzo bezpieczny. Mają to zapewnić dwa silniki elektryczne Safran ENGINeUS (o mocy do 1 MW) montowane na skrzydłach, każdy z podwójnymi redundantnymi uzwojeniami, oraz poczwórnie nadmiarowe zestawy akumulatorów z systemem dystrybucji energii elektrycznej GENeUSGRID. W ostateczności miałby być użyty spadochron samolotowy. Awionika obejmuje awaryjny system automatycznego lądowania, inteligentny algorytm zapewniający ochronę przed nadmiernymi przeciążeniami, system unikania zderzenia z ziemią i wyznaczania optymalnych tras w przypadku awarii.

eFlyer 800 ma przewozić pilota i 7 pasażerów. Ma być 5 razy tańszy w eksploatacji niż podobne samoloty z napędem turbośmigłowym. Będzie służyć jako latająca taksówka, albo samolot do przewozów regionalnych pasażerów i towarów.

Bye Aerospace twierdzi, że prowadzi negocjacje z kilkoma europejskimi i amerykańskimi przedsiębiorstwami zainteresowanymi zakupem eFlyer 800. Pierwsze umowy mają zostać sfinalizowane w najbliższym czasie.

Obecnie Bye Aerospace buduje dwumiejscowy samolot szkolny eFlyer 2 i czteromiejscowy, pasażerski eFlyer 4. Spodziewa się ich certyfikacji według FAA Part-23 w ciągu 4 do 6 lat. Wtedy też miałyby rozpocząć pierwsze dostawy seryjnych samolotów.

 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.