Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca Safran i Pyroalliance

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 maja 2021

Safran Electrical & Power i Pyroalliance ogłosiły, że zamierzają opracować system chroniący przed ryzykiem pożaru w elektrycznych układach napędowych samolotów o napięciach w zakresie od 800 do 1200 V. Planują zademonstrować prototyp pirotechnicznego systemu wyłącznika elektrycznego w 2022. Wersja do komercyjnego użytku ma być gotowa w 2023. Projekt jest wspierany finansowo w 50% przez francuski urząd lotnictwa cywilnego DGAC w ramach rządowego programu naprawy gospodarki po tzw. pandemii.

2-miejscowy samolot treningowy Bye Aerospace eFlyer 2 jest napędzany silnikiem Safran o mocy 110 kW / Zdjęcie: Bye Aerospace

Projektowany system ma reagować w ciągu milisekund na zagrożenia wywołane łukiem elektrycznym w samolocie z napędem elektrycznym i hybrydowo-elektrycznym. Ma być użyty m.in. w silnikach elektrycznych dużej mocy rodziny Engineus produkowanych przez Safran. Jeden z nich, o mocy 110 kW, do napędu 2-miejscowego samolotu treningowego eFlyer 2 wykorzystuje Bye Aerospace (8-miejscowy eFlyer 800, 2021-04-23).

Pyroalliance ma pół wieku doświadczenia w opracowywaniu technologii sterowania pirotechnicznego dla szerokiego zakresu zastosowań lotniczych, obronnych i kosmicznych. Jest częścią grupy Ariane.

Co najmniej dwa prototypy samolotów z napędem elektrycznym zostały ostatnio uszkodzone w wyniku pożarów, które wybuchły podczas prac konserwacyjnych na ziemi. Jeden z nich to szkolny Lilium Jet eVTOL, a drugi to 9-miejscowy dolnopłat Eviation Alice.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.