Boeing podpisał porozumienie z kostarykańską spółką Cooperativa AutoGestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA). Na jej mocy w Alajueli powstaną dwie nowe linie przebudowy samolotów pasażerskich 737-800 na towarowe (Boeing Converted Freighter, BCF). Partnerzy oczekują, że pierwsza z nich rozpocznie działalność na początku 2022, a druga – w późniejszym miesiącach tego samego roku.
COOPESA wykazała się wiedzą techniczną i zaangażowaniem niezbędny, aby pomóc nam sprostać rosnącemu popytowi na 737-800BCF, także w obydwu Amerykach – powiedział Jens Steinhagen, dyrektor Boeing ds. projektu przebudowy frachtowców.
Jesteśmy zaszczyceni, że Boeing wybrał COOPESA jako partnera strategicznego w projekcie 737-800BCF – dodał Kenneth Waugh, prezes COOPESA.
Prognoza Boeinga zakłada, że w ciągu najbliższych 20 zapotrzebowanie rynku wyniesie 1500 frachtowców przebudowanych z samolotów pasażerskich, z czego 1080 z wąskokadłubowych. Aż 30% z nich ma trafić do użytkowników w Ameryce Północnej i Łacińskiej.
Obecnie Boeing przebudowuje 737-800 na samoloty towarowe w trzech zakładach w ChRL – Boeing Shanghai Aviation Services (BSAS) w Szanghaju, Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company Limited (GAMECO) w Guangzhou i Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering Co. Ltd. (STAECO) w Jinan.
Do tej pory Boeing zdobył ponad 180 zamówień i zobowiązań od 15 klientów na 737-800BCF. W marcu br. dostarczył 50. samolot tego modelu (Pierwszy 737-800BCF dla S7 , 2021-02-24, BBAM zamawia kolejne 737-800BCF, 2021-01-22).