Holenderskie Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) otrzymały najwyższą diamentową nagrodę (Diamond Award) w kategorii Bezpieczeństwo Zdrowia pasażerów w czasach pandemii SARS-CoV-2. Ranking jest opracowywany przez organizację badania rynku lotniczego APEX, a przyznana nagroda to najwyższy możliwy poziom certyfikacji linii lotniczych w zakresie bezpieczeństwa i higieny podróży. KLM to drugi europejski przewoźnik, który otrzymał ten diamentowy certyfikat, po Virgin Atlantic.
Stowarzyszenie APEX (Airline Passenger Experience Associacion) powstało 42 lata temu i od tego czasu stało się renomowaną organizacją, która zajmuje się badaniami rynkowymi i oceną satysfakcji klienta w odniesieniu do usług linii lotniczych. Po wybuchu pandemii SARS-CoV-2, APEX zaczął opracowywać oceny linii w nowej kategorii i stworzył certyfikat Bezpieczeństwo Zdrowia. Dotychczasowymi zdobywcami tego wyróżnienia były między innymi Singapore Airlines i Qatar Airways.
Ustanowiona przez APEX nowa nagroda ma na celu zachęcenie linii lotniczych do stworzenia wspólnego standardu zdrowia i higieny pasażerów podczas podróży. W ten sposób przewoźnicy mogą w aktywny sposób uczestniczyć w odbudowie rynku lotniczego i w bezpiecznym wznawianiu globalnych podróży. Linie nagrodzone certyfikatem Bezpieczeństwo Zdrowia wyznaczają branżowe standardy w zakresie skutecznej ochrony pasażerów przed SARS-CoV-2 (Modernizacja 737-800 KLM, 2021-05-02).
W dzisiejszych czasach, zdrowie naszych pasażerów, pracowników i całego społeczeństwa stało się dla nas priorytetem numer jeden. Osiągnięcie najwyższego możliwego poziomu certyfikacji APEX oznacza, że KLM jest jedną z wiodących linii lotniczych w dziedzinie higieny i bezpieczeństwa zdrowotnego. Pasażerowie decydują się na podróż naszą linią, ponieważ latamy odpowiedzialnie. W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie wszystkie etapy podróży, aby upewnić się, że pasażerowie mają zapewnione optymalne warunki higieny i ochrony zdrowia przed, w trakcie i po ich podróży. Wyznaczyliśmy pod tym względem najwyższy standard. Nagroda od APEX jest doskonałym potwierdzeniem jakości naszych usług i gwarancją dla pasażerów, że podczas każdej podróży z KLM ich zdrowie jest pod dobrą ochroną – powiedział Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy KLM ds. doświadczenia klienta.