MagniX dostarczył pierwszy zespół napędowy (EPU, electric propulsion unit) do całkowicie elektrycznego samolotu Eviation Alice. Oblot prototypu jest planowany na bieżący rok. Eviation Aircraft chce przyspieszyć prace spowolnione pożarem, w którym zniszczony został pierwszy prototyp podczas testów naziemnych w Prescott w Arizonie (źródłem pożaru było uszkodzenie naziemnego systemu akumulatorowego). Opóźnienie wynosi ok. 12 miesięcy.
Eviation nadal planuje uzyskanie certyfikatu typu FAA do końca 2023. I to mimo prawdopodobnych znacznych zmian konstrukcyjnych w stosunku do pierwotnego projektu. Według FlightGlobal, polegają one m.in. na przeniesieniu dwóch śmigłowych zespołów napędowych z końców skrzydeł na końcówki usterzenia w układzie T (pierwotnie planowany był układ V).
Eviation Aircraft przeniosła niedawno swą siedzibę do Arlington w stanie Waszyngton. Jej właścicielem, podobnie jak MagniX, jest singapurska Clermont Group, która przejęła nad nimi kontrolę od izraelskich założycieli w 2019. Warto dodać, że MagniX testuje prototypy EPU na przebudowanych samolotach z napędem turbośmigłowym, w tym Cessna Grand Caravan i DeHavilland DH-2 Beaver. Przedsiębiorstwo spodziewa się pełnej certyfikacji zespołu silnika elektrycznego i akumulatora zgodnie z przepisami FAA Part 33 w 2022.