Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Napęd do Eviation Alice

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 14 maja 2021

MagniX dostarczył pierwszy zespół napędowy (EPU, electric propulsion unit) do całkowicie elektrycznego samolotu Eviation Alice. Oblot prototypu jest planowany na bieżący rok. Eviation Aircraft chce przyspieszyć prace spowolnione pożarem, w którym zniszczony został pierwszy prototyp podczas testów naziemnych w Prescott w Arizonie (źródłem pożaru było uszkodzenie naziemnego systemu akumulatorowego). Opóźnienie wynosi ok. 12 miesięcy.

Wizja całkowicie elektrycznego samolotu Eviation Alice w nocnym locie. Ilustracja przedstawia pierwotną wersję konstrukcyjną / Ilustracja: Eviation Aircraft

Eviation nadal planuje uzyskanie certyfikatu typu FAA do końca 2023. I to mimo prawdopodobnych znacznych zmian konstrukcyjnych w stosunku do pierwotnego projektu. Według FlightGlobal, polegają one m.in. na przeniesieniu dwóch śmigłowych zespołów napędowych z końców skrzydeł na końcówki usterzenia w układzie T (pierwotnie planowany był układ V).

Eviation Aircraft przeniosła niedawno swą siedzibę do Arlington w stanie Waszyngton. Jej właścicielem, podobnie jak MagniX, jest singapurska Clermont Group, która przejęła nad nimi kontrolę od izraelskich założycieli w 2019. Warto dodać, że MagniX testuje prototypy EPU na przebudowanych samolotach z napędem turbośmigłowym, w tym Cessna Grand Caravan i DeHavilland DH-2 Beaver. Przedsiębiorstwo spodziewa się pełnej certyfikacji zespołu silnika elektrycznego i akumulatora zgodnie z przepisami FAA Part 33 w 2022.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.