Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Restrukturyzacja Garuda Indonesia

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2021

Z powodu zadłużenia i bardzo małego popytu na usługi z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, linie Garuda Indonesia planują gruntowną reorganizację w celu przetrwania. Dyrektor generalny towarzystwa zapowiedział, że będzie ono dysponować maksymalnie 70 samolotami, co oznacza pozbycie się połowy floty.

/ Zdjęcie: Garuda Indonesia

Obecnie Garuda Indonesia mają flotę 141 samolotów: 12 ATR 72-600, 7 Airbusów A330-200, 17 A330-300, 3 A330-900 (na zdjęciu, Pierwszy A330neo dla Garuda Indonesia, 2019-11-19), 73 Boeingów 737-800, jednego 737 MAX 8, dziesięciu 777-300ER i 18 Bombardierów CRJ1000, które już niebawem mają zostać zwrócone do leasingodawcy.

Oprócz tego przewoźnik podpisał umowy Boeingiem na 49 737 MAX 8 i z Airbusem na 4 A330-800 i 9 A330-900. W 2019 indonezyjskie linie zapowiedziały, że zamierzają anulować zamówienie na MAX-y, ale jeszcze tego nie zrobiły.

Nie wiadomo, czy restrukturyzacja będzie miała wpływ na niskokosztową spółkę zależną CitiLink. Linie te mają obecnie 62 samoloty, w tym 7 ATR 72-600, 41 A320, 10 A320neo, 2 A330-900 i dwa Boeingi 737-500 (już wycofane z eksploatacji i zaparkowane).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.