Hiszpańska SASCorp ujawniła projekt amfibijnego bezzałogowego pojazdu lądowego (UGV) Tellus o ładowności 1700 kg. Planowane są cztery wersje: transportowa, inżynieryjna, rozminowywania i bojowa. Uzbrojeniem pojazdu ma być wieża z km kal. 12,7 mm lub działkiem kal. do 40 mm, a także kierowanymi pociskami przeciwpancernymi.
Tellus UGV ma mieć 4,3 m długości, 2,3 m szerokości i 1,8 m wysokości. Seryjny pojazd ma ważyć 3,5 t. Powinien osiągać prędkość maksymalną 40 km/h na lądzie i 6 w. na wodzie. Autonomia ma wynosić 10 godzin na lądzie lub 8 na wodzie. Pojazd ma pokonywać przeszkody pionowe do 70 cm.
Docelowo Tellus UGV będzie wyposażony w łącze satelitarne i system orientacji sytuacyjnej. Ma on optymalizować trasę jazdy autonomicznej. Pojazd ma być przystosowany do holowania przyczepy.
Prototyp Tellus UGV ma powstać w ciągu 3 lat.