Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

USAF wspierają Electra

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 29 czerwca 2021

Projektant samolotów eSTOL – Electra z Wirginii ogłosił, że jeszcze w bieżącym roku rozpocznie testy naziemne demonstratora technologii. Próby w locie mają rozpocząć się w 2022. Demonstrator technologii ma przewozić dwie osoby. Będzie napędzany przez elektryczny układ napędowy Electra o mocy 150 kW, składający się z małej turbiny gazowej, generatora, skrzyni biegów, prostownika i układu sterowania. Turbogenerator będzie zasilać 8 silników elektrycznych zamontowanych na skrzydłach i ładować akumulatory podczas lotu.

Wizja samolotu eSTOL zaprojektowanego przez Electra z Wirginii / Ilustracja: Electra

Na początku czerwca Electra zaprezentowała konfigurację samolotu seryjnego. Śmigła napędzane silnikami elektrycznymi będą rozmieszczone na całej rozpiętości jego skrzydeł. Dzięki temu skrzydła będą wytwarzać dużą siłę nośną, także przy małej prędkości poziomej.

Electra zamierza ukończyć certyfikację FAA Part 23 większej wersji samolotu do 2026. Ma on przewozić pilota i do 7 pasażerów. Jego zasięg jest planowany na 800 km. Co istotne, eSTOL ma startować z pasa o długości mniejszej niż 50 m. Prędkość lądowania ma wynosić zaledwie 45 km/h.

W ubiegłym tygodniu Electra została wsparta przez zespół US Air Force Agility Prime. Przyznał on przedsiębiorstwu fundusze na rozwój eSTOL. Chodzi o budowę samolotu startującego i lądującego na odcinku krótszym niż 30 m. Miałby on zastosowanie w ewakuacji medycznej lub lotach zaopatrzeniowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.