Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Volocopter przejmuje DG Flugzeugbau

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 07 lipca 2021

Przedsiębiorstwo rozwijające elektryczne pojazdy latające eVTOL – Volocopter (Volocopter zebrał 200 mln EUR, 2021-03-06)poinformowało, że przejmuje niemieckiego producenta lekkich samolotów i szybowców DG Flugzeugbau. Dzięki temu zamierza uzyskać status organizacji produkcyjnej wg Part 21G (POA) EASA (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego). Transakcja ma zostać zamknięta do końca lata 2021. Jej wartości nie ujawniono.

Volocopter zaprezentował po raz pierwszy publicznie w locie elektryczny samolot pionowego startu i lądowania (eVTOL), Volocopter 2X we Francji 21 czerwca na Paris Air Forum. Lot odbył się na lotnisku Le Bourget i trwał 3 minuty. Samolot przeleciał 500 m z prędkością do 30 km/h / Zdjęcie: Volocopter

Volocopter twierdzi, że po przejęciu DG Flugzeugbau będzie pierwszym przedsiębiorstwem branży eVTOL dysponującym zarówno POA, jak i statusem organizacji projektowej (DOA), po uzyskaniu zezwolenia Part 21J w 2019. DG Flugzeugbau i Volocopter mają siedziby w południowoniemieckim mieście Bruchsal. To pierwsze od 1973 produkuje szybowce kompozytowe i wspiera Volocopter od momentu jego powstania w 2011. Pomagało m.in. w budowie prototypów samolotów VC200, 2X, VoloDrone i VoloCity (Nowy projekt Volocoptera, 2019-08-22).

Volocopter chce zintegrować własne zespoły produkcyjne i warsztatowe z jednostkami produkcyjnymi DG Flugzeugbau. Przedsiębiorstwo ma teraz działać pod nazwą DG Aviation i nadal będzie produkować szybowce, a także świadczyć usługi serwisowe zatwierdzone przez EASA. DG i Volocopter mają zbudować pierwszy prototyp dwumiejscowego elektrycznego VoloCity eVTOL odpowiadający wersji produkcyjnej. Volocopter zamierza uzyskać certyfikat typu, by rozpocząć działalność komercyjną podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu.

Później mają powstawać kolejne wersje eVTOL, w tym VoloConnect. Początkowo będzie je budować DG Aviation, a później wytwórnie rozmieszczone na różnych kontynentach, bliżej miejsc eksploatacji pojazdów. W grę wchodzi Azja i Ameryka Północna.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.