Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spóźniony Admirał Gorszkow

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 listopada 2007

Indyjski minister obrony, A.K. Anthony, poinformował oficjalnie parlamentarzystów o opóźnieniu programu przebudowy lotniskowca Vikramaditya (czyli ex-rosyjskiego Admirała Gorszkowa).

Według Anthony'ego prace przeciągają się i pierwotnie zakładany termin ich zakończenia - sierpień 2008 - nie będzie dotrzymany. Rosjanie chcą również więcej pieniędzy na przebudowę jednostki.

Na mocy umowy z 20 stycznia 2004 Rosjanie odstąpili były krążownik lotniczy Admirał Gorszkow (ex-Baku) za darmo. Indie miały zapłacić ok. 700 mln USD za uzbrojenie okrętu, w tym 16 samolotów MiG-29K i KUB oraz śmigłowce Ka-28 i/lub Ka-31. Ok. 900 mln USD miała kosztować modernizacja okrętu do roli lotniskowca, w tym przebudowa głównego pokładu, wraz z demontażem części uzbrojenia, wymiana układu napędowego (na silniki diesla) oraz wzmocnienie wind transportujących samoloty na pokład startowy. Łącznie wartość kontraktu wyniosła ok. 1,6 mld USD. Prace w stoczni w Siewierodwińsku miały zakończy się po 52 miesiącach, by okręt mógł rozpocząć normalną służbę w 2009, a więc w momencie wycofania ostatniego indyjskiego lekkiego lotniskowca INS Viraat (ex-brytyjski HMS Hermes).

Jeszcze w ubiegłym roku obie strony zapewniały, że prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Podobne zapewnienie złożył indyjski minister obrony w maju i lipcu tego roku, zastrzegając się jednak, że może wystąpić małe, paru miesięczne opóźnienie. Jedynie nieoficjalne informacje, które znalazły oddźwięk w indyjskiej i rosyjskiej prasie, mówiły o nawet 2-3 letnim opóźnieniu i znacznym wzroście kosztów.

Wczorajsze, parlamentarne wystąpienie ministra Anthony jest pierwszym tak otwartym przyznaniem się strony rządowej do poważnych problemów z modernizacją okrętu. Szef resortu obrony powiedział, że prace w stoczni przebiegają wolno, a Rosjanie przedstawili nowy terminarz ich zakończenia (nie ujawniono jednak jaki). Jednocześnie dodał, że chcą zwiększyć budżet progrmu o 650 mln USD. Strona indyjska nie chce się na to godzić bez zastrzeżeń. Prawdopodobnie sprawa ta będzie omawiana za kilka dni w czasie wizyty premiera Manmohana Singha w Moskwie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.