Południowoafrykańska Twiga Services and Logistics poinformowała, że rozpoczęła produkcję seryjną pojazdu opancerzonego 4x4 Nyati na zamówienie nieujawnionego państwa afrykańskiego. Zamówienie jest związane z transferem technologii, na bazie których klient ma rozwinąć możliwości własnego przemysłu obronnego. Lokalna produkcja Nyati jest częścią tego procesu.
Twiga rozpoczęła prace rozwojowe nad Nyati pod koniec 2018. Częściowo był to projekt wewnętrzny, wykorzystujący doświadczenia z użyciem podobnych pojazdów w RPA, a częściowo realizowany na zamówienie potencjalnego klienta eksportowego. Testy prototypów rozpoczęły się na początku 2019, ale zostały wstrzymane z powodu restrykcji związanych z tzw. pandemią COVID-19. Ostatecznie udało się je zakończyć na początku 2021
Nyati został zaprojektowany w wielu wariantach, w tym sanitarki, usuwania materiałów wybuchowych, pojazdu ochrony gotówki, kontroli zamieszek z armatka wodną i transportera VIP. Pojazd jest napędzany 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym Mercedes Benz o pojemności 7,2 l o mocy 240 kW (322 KM), zintegrowanym z automatyczną skrzynię biegów Allison, zapewniającym prędkość maksymalną 105 km/h i zasięg na drodze około 850 km przy zapasie 290 l paliwa. Krytyczną mobilność zapewnia centralny system pompowania opon i wkładki Run Flat.
Pojazd ma ponad 6,5 m długości, 2,7 m szerokości, 2,7 m wysokości i rozstaw osi równy 3,8 m. Pusty Nyati ma masę 11 800 kg. Ładowność pojazdu wynosi 1800 kg. Może on pomieścić 8 osób w tylnej kabinie (kierowca i dowódca siedzą z przodu). Dostęp do kabin jest możliwy przez dwoje drzwi z przodu i dwoje z tyłu, sterowanych pneumatycznie. Na dachu można zamontować moduł uzbrojenia z km/działkiem kalibru do 20 mm. Może być sterowany zdalnie lub ręcznie. Z tyłu można umieścić dodatkowo dwa stanowiska karabinów maszynowych kal. 7,62 mm.