Rankiem 7 sierpnia na międzynarodowym lotnisku w Szanghaju wylądował prototypowy Boeing 737 MAX 7 (znaki rejestracyjne N7201S). Ze względu na zakaz lotów samolotów tej rodziny w przestrzeni powietrznej FR trasa jego lotu wiodła nad Oceanem Spokojnym.
Po starcie z Boeing Field w Seattle N7201S i trwającym 5 h 26 min locie MAX 7 wylądował w porcie lotniczym John Rodgers w Honolulu na Hawajach 4 sierpnia o 10:43 czasu lokalnego. Następnego dnia wykonał przelot do portu Antonio B. Won Pat na Guam, gdzie lądował 6 sierpnia o 12:04 (po 7 h 46 min). Ostatni etap podróży zakończył się w Szanghaju 7 sierpnia o 10:41, po trwającym po 4 h 40 min locie z Guam. Trasa miała łączną długość nieco ponad 14 tys. km.
Celem podróży prototypowego Boeinga 737 MAX 7 do ChRL jest uzyskanie zgody miejscowej Zhōngguó Mínyòng Hángkōng Jú (administracji lotnictwa cywilnego, ang. CAAC) na wznowienie lotów samolotów rodziny 737 MAX. Próby walidacyjne na chińskich lotniskach mają rozpocząć się 11 sierpnia. Ich pomyślne zakończenie umożliwiłoby Amerykanom zwiększenia tempa produkcji samolotów rodziny MAX z 16 do 31 miesięcznie na początku przyszłego roku. Dotychczas Boeing dostarczył przewoźnikom z ChRL już ok. 100 samolotów tego typu (Kolejny problem z 737 MAX, 2021-04-09, Certyfikat FAA dla MAX 200, 2021-04-01, Pierwszy Boeing 737 MAX dla Air China, 2017-11-06).