Żołnierze US Army z 405th Army Field Support Brigade wzięli udział w serii testów wagonu kolejowego opracowanego przez Deutsche Bahn do transportu ciężkich ładunków. Do prób posłużył czołg M1A2 SEPv3 i dwa bwp Bradley.
Testy przeprojektowanego prototypu wagonu odbyły się w dniach 10-11 sierpnia w Mannheim. Do testów, poza personelem Deutsche Bahn, skierowani zostali żołnierze US Army oraz sprzęt przechowywany w magazynach Army Prepositioned Stock w Coleman. Szczególnie użyteczny w testach był czołg Abrams, którego masa w najnowszej konfiguracji M1A2 SEPv3 wraz z dodatkowym osprzętem (wybuchowy pancerz reaktywny, trał przeciwminowy, ASOP) może przekraczać 73 t (Pierwszy Abrams dla Kuwejtu, 2021-08-04, MON kupuje Abramsy, 2021-07-14).
W trakcie prób sprawdzone zostały możliwości umieszczania ciężkich pojazdów na wagonie. Sprawdzona została również masa, szerokość ładunków oraz ich wysokość. Wszystkie te elementy są istotne z punktu widzenia bezproblemowego transportu kolejowego w różnych warunkach, w tym w pokonywaniu mostów i tuneli.
Ulepszony wagon transportowy Deutsche Bahn ma ładowność zwiększoną do 92 t i może się poruszać z prędkością maksymalną 100 km/h. Wagon wyróżniają także dodatkowe usprawnienia pozwalające skrócić czas załadunku i rozładunku pojazdów oraz sprzętu.
Szef planowania i operacji w bazie Coleman Robert Peck powiedział: Po pierwsze, załadunek w bezpieczny sposób jest szybszy i łatwiejszy. Pozwala na szybsze mocowanie sprzętu do wagonu. Dawniej musieliśmy mocować i blokować sprzęt ręcznie, ale w nowym wagonie mamy wbudowany automatyczny system blokowania i mocowania, uruchamiany za pomocą korby, co przyspiesza cały proces.