Nexter we współpracy z Thalesem pracuje nad systemem ochrony aktywnej pojazdów (ASOP) PROtection Multi Effets TErrestre Unifiée pour Scorpion (PROMETEUS). Będzie on stanowił wyposażenie wozów odbieranych przez Armée de Terre (francuskie wojska lądowe) w ramach programu Scorpion.
Prace nad systemem ochrony aktywnej mają pozwolić na wyposażenie weń w przyszłości francuskich wozów bojowych Griffon, Serval, Jaguar i VBCI. Prawdopodobnie jednak pominięte zostaną zmodernizowane czołgi podstawowe Leclerc XLR. Finalne testy systemu w konfiguracji zbliżonej do docelowej mają się odbyć w drugiej połowie 2022 (Ocena EBRC Jaguar, 2021-06-16, Griffony odebrane przez 21. RIMa, 2020-07-08).
Opracowywany system składa się z kilku elementów. Na opublikowanej wizualizacji pojazdu Griffon PROMETEUS montowany jest z użyciem dwóch ram wokół przedziału silnikowego i przedziału załogi. W ramach umieszczone są łącznie 22 efektory odpowiedzialne za zwalczanie zbliżającego się zagrożenia. Do wykrywania pocisków służy zestaw czterech radarów. Tym samym system jest w stanie wykrywać i neutralizować zagrożenia w pełnej sferze wokół pojazdu. Czas reakcji systemu został określony na poniżej 0,1 s. ASOP ma być uzupełniany przez osłonę balistyczną pojazdu, która ma zatrzymywać pozostałości porażonych pocisków.
W konstrukcji systemu PROMETEUS wykorzystywane są doświadczenia francuskiego przemysłu zbrojeniowego z prowadzonych przed dekadą prac nad podobnym systemem SHARK (System HARd Kill). Ówczesne rozwiązania były efektem współpracy z niemieckim IDB Deisenroth Engineering znanego z systemu AMAP-ADS.