Rosyjskie linie Pobeda (część grupy Aerofłot) zrezygnowały z zakupu 20 samolotów wąskokadłubowych Boeing 737 MAX 8. Na mocy umowy zawartej w 2018 pięć z nich miała dostarczyć spółka GECAS, a 15 – SMBC.
Dyrektor generalny Andriej Kałmykow powiedział, że towarzystwo nie zapłaci żadnej kary za zerwanie umowy, ponieważ samoloty wciąż nie zostały dostarczone, a władze lotnicze FR nie zezwoliły na loty MAX-ów na terenie kraju.
Bazą i hubem linii Pobieda jest port lotniczy Moskwa-Wnukowo. Przewoźnik obsługuje trasy do 67 miejsc docelowych na terenie FR oraz Europy i Azji.
Obecnie linie Pobieda eksploatują 44 Boeingi 737-800 i oczekują, że w l. 2022-2023 otrzymają 37 kolejnych samolotów tego modelu od Aerofłotu (Strategia rozwoju Grupy Aerofłot, 2020-07-29). Według miejscowych mediów przewoźnik jest też zainteresowany pozyskaniem Airbusów A321neo lub Boeingów 737-8200 w celu zastąpienia starszych 737-800.