Leonardo rozpoczęło produkcję seryjną systemów ostrzegania Multi Aperture InfraRed (MAIR) dla załogowych i bezzałogowych statków latających. MAIR trafi m.in. na włoskie śmigłowce zamawiane w ramach programu Light Utility Helicopter (LUH).
Decyzja o rozpoczęciu produkcji seryjnej została podjęta po udanej serii testów nowego wyposażenia. W trakcie prowadzonych prób MAIR skutecznie wykrywał i śledził wystrzelone pociski w zakładanym reżimie czasowym. Pierwszym nosicielem nowego systemu będą śmigłowce LUH bazujące na AW169M. Wstępne zamówienie MAIR obejmuje kilkadziesiąt systemów. Przewiduje się, że w przyszłości trafią również na inne typy statków latających.
MAIR przeznaczony jest do ostrzegania przed wystrzelonymi pociskami rakietowymi i artyleryjskimi. Bazuje na danych pozyskiwanych z zestawu 4-6 sensorów działających w podczerwieni. System może być stosowany zarówno niezależnie, jak też w ramach zintegrowanego systemu samoobrony. Szczególnie preferowane jest połączenie MAIR z elementami DIRCM. Ponadto jako rozwiązanie opcjonalne dla podstawowego wyposażenia MAIR oferowany jest dodatkowy procesor obrazu. Z jego pomocą możliwe ma być zwiększenie świadomości sytuacyjnej załogi statku powietrznego, ułatwienie nawigacji i lądowania w warunkach dziennych i nocnych.
Zdaniem producenta zastosowanie sensorów działających w podczerwieni ma znaczną przewagę nad używanymi wcześniej sensorami UV. MAIR opracowany został na bazie doświadczeń z systemami IRST dla samolotów Eurofighter Typhoon i Gripen E. Udoskonalenie technologii systemów IR zapewnia większą skuteczność w wykrywaniu i śledzeniu zagrożeń, ignorując fałszywe sygnały pochodzące m.in. ze słońca.