Amerykańska FAA (Federal Aviation Administration) przyznała Archer Aviation certyfikat bazowy G-1 dla 4-miejscowego samolotu eVTOL. Otwiera to drogę do certyfikacji zgodnej z FAA 14 CFR Part 23. Następnym krokiem będzie uzyskanie dokumentu G-2. Archer twierdzi, że od początku tego roku współpracuje z FAA nad określeniem zakresu testów i metod, których użyje, aby zademonstrować bezpieczeństwo swojego samolotu.
Archer Aviation zamierza rozpocząć testy w locie dwumiejscowego demonstratora technologii Maker przed końcem 2021. Całkowicie elektryczny eVTOL chce certyfikować w czasie, który pozwoli rozpocząć działalność komercyjną w 2024. Przedsiębiorstwo współpracuje w tym zakresie z partnerem produkcyjnym, grupą motoryzacyjną Stellantis.
Z Archer Aviation współpracują od niedawna US Air Force w programie Afwerx Agility Prime. Dotyczy on oceny zastosowań wojskowych projektowanych samolotów. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa, współpraca z USAF może przyspieszyć rozwój projektów cywilnych.
1 września 2021 Archer Aviation zademonstrowało prace montażowe nad 2-miejscowym Makerem. Ma on wykonywać loty autonomiczne. Większe, 4-miejscowe samoloty eVTOL będą pilotowane. Archer Aviation pokazało też nagrania z testów w locie mniejszego pojazdu – Betty.