Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy samolotu Sigma-7

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 02 października 2021

W Rosji zakończyły się podstawowe testy samolotu ze składanymi skrzydłami Sigma-7. To samolot, który może być przechowywany w małych pomieszczeniach, np. w garażu. Po złożeniu skrzydeł można go transportować z lotniska po drogach publicznych. Może nawet jeździć po nich samodzielnie. Dzięki napędowi ze śmigłem pchającym, które jest osłaniane przez złożone skrzydła, samolot jest bezpieczny dla innych uczestników ruchu drogowego.

Samolot NIK Sigma-7 startuje do kolejnego lotu testowego. NIK planuje uzyskanie w najbliższym czasie certyfikatu EASA / Zdjęcie: via prezentacja NIK

Samolot Sigma-7 jest zbudowany z kompozytów – szklanych i węglowych. Z duralu wykonany jest tylko jeden ważny element konstrukcyjny – dźwigar centropłata. W skrzydłach zastosowano wysuwane klapy, dzięki którym możliwe są starty i lądowania na bardzo niewielkich powierzchniach. Długość startu Sigma-7 wynosi 100 m. Do lądowania wystarczy 70 m.

Zasięg samolotu Sigma-7 wynosi 1100 km. Jego prędkość przelotowa na wysokości 300 m sięga 220 km/h. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Teoretycznie Sigma-7 może samodzielnie poruszać się po drogach publicznych. To jednak wymaga uzyskania specjalnego certyfikatu, co póki co jest mało prawdopodobne / Zdjęcie: via prezentacja NIK

Projektantem Sigma-7 jest NIK (Nauczno-inżieniernaja kompania). Testy samolotu są prowadzone w podmoskiewskim CAGI i LII im. Gromowa. Trwają przygotowania do certyfikowania Sigma-7 przez EASA.

NIK znalazła już pierwszego klienta na Sigma-7. To chińskie przedsiębiorstwo prywatne zajmujące się szkoleniem lotniczym. Zamówiła ona 3 samoloty.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.