W Rosji zakończyły się podstawowe testy samolotu ze składanymi skrzydłami Sigma-7. To samolot, który może być przechowywany w małych pomieszczeniach, np. w garażu. Po złożeniu skrzydeł można go transportować z lotniska po drogach publicznych. Może nawet jeździć po nich samodzielnie. Dzięki napędowi ze śmigłem pchającym, które jest osłaniane przez złożone skrzydła, samolot jest bezpieczny dla innych uczestników ruchu drogowego.
Samolot Sigma-7 jest zbudowany z kompozytów – szklanych i węglowych. Z duralu wykonany jest tylko jeden ważny element konstrukcyjny – dźwigar centropłata. W skrzydłach zastosowano wysuwane klapy, dzięki którym możliwe są starty i lądowania na bardzo niewielkich powierzchniach. Długość startu Sigma-7 wynosi 100 m. Do lądowania wystarczy 70 m.
Zasięg samolotu Sigma-7 wynosi 1100 km. Jego prędkość przelotowa na wysokości 300 m sięga 220 km/h. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Projektantem Sigma-7 jest NIK (Nauczno-inżieniernaja kompania). Testy samolotu są prowadzone w podmoskiewskim CAGI i LII im. Gromowa. Trwają przygotowania do certyfikowania Sigma-7 przez EASA.
NIK znalazła już pierwszego klienta na Sigma-7. To chińskie przedsiębiorstwo prywatne zajmujące się szkoleniem lotniczym. Zamówiła ona 3 samoloty.