US Navy (marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych Ameryki) sprzedała dwa wycofane ze służby lotniskowce na złom. USS Kitty Hawk (CV-63) i USS John F. Kennedy (CV-67) w cenie jednego centa za sztukę, a zarobek stoczni złomowej będzie pochodził z materiałów odzyskanych z obu okrętów.
Holowanie z miejsc dotychczasowego cumowania i rozbiórkę okrętów przeprowadzi stocznia International Shipbreaking Limited z Brownsville w Teksasie. USS Kitty Hawk w tej chwili jest zacumowany w porcie Bremerton w stanie Waszyngton, co oznacza, że najprawdopodobniej będzie holowany dookoła Ameryki Południowej wokół Przylądka Horn. NAotmiast USS John F. Kennedy jest zacumowany na wschodnim wybrzeżu USA w Stoczni Marynarki Wojennej w Filadelfii. Nie ustalono jeszcze szczegółowego harmonogramu całej operacji.
Decyzja o złomowaniu obu lotniskowców jest zaskoczeniem. Spodziewano się, że przynajmniej jeden z nich zostanie przekształcony w okręt-muzeum. Są to dwa ostatnie amerykańskie lotniskowce o napędzie konwencjonalnym, a co za tym idzie ich przebudowa na muzeum byłaby znacznie łatwiejsza niż późniejszych atomowych lotniskowców typu Nimitz, które będą wymagały znacznie większego nakładu pracy na wymontowanie reaktorów i dekontaminację.
Kitty Hawk został wycofany w 2009 po 48 latach służby. Jego nazwa wywodzi się od miejsca w Karolinie Północnej, gdzie bracia Wright wykonali swój pierwszy lot samolotem. Zadebiutował w czasie wojny wietnamskiej, a służbę zakończył podczas drugiej wojny w Iraku. W czasie ostatniego przydziału operacyjnego stacjonował z bazie Yokosuka w Japonii.
John F. Kennedy został wycofany w 2007 i początkowo dowództwo US Navy rozważało przekształcenie go w okręt-muzeum. Jednak dwie oferty, które wpłynęły, okazały się niesatysfakcjonujące i ostatecznie ten okręt również przeznaczono na złom. Lotniskowiec służył głównie we Flocie Atlantyku i uczestniczył we wszystkich ważniejszych operacjach amerykańskich na Bliskim Wschodzie. Jego nazwę przejął będący w budowie drugi lotniskowiec typu Ford (CVN-79), który ma wejść do linii w 2024 (Chrzest USS John F. Kennedy, 2019-12-09).
Stocznia International Shipbreaking Limited ma już doświadczenie w złomowaniu lotniskowców. W 2014 demontowano tam byłego USS Constellation (CV-64), w 2015 byłego USS Ranger (CV-61), a w 2017 byłego USS Independence (CV-62).