Według prognozy rynku opublikowanej przez Boeinga linie lotnicze z Afryki będą potrzebować 1030 nowych dużych samolotów pasażerskich i towarowych do 2040. Z liczby tej 80% stanowić będą samoloty nowo zakupione w ramach rozwoju floty, a pozostałą część – samoloty zastępujące starsze typy. 740 z nich będą to samoloty wąskokadłubowe, a 250 – szerokokadłubowe. Ich łączna wartość szacowana jest na 160 mld USD.
W związku z tym szacuje się, że zapotrzebowanie na personel lotniczy w analogicznym okresie wzrośnie do 63 tys. specjalistów, w tym 19 tys. pilotów, 20 tys. techników i 24 tys. członków załóg kabinowych.
W ciągu najbliższych dwóch dekad rynek lotnictwa cywilnego w Afryce ma rosnąć o 5,4% rocznie, głównie za sprawą wymiany i współpracy handlowej oraz zwiększonego zapotrzebowania na podróże lotnicze klasy średniej (która ma do tego czasu dwukrotnie zwiększyć liczebność).
Potencjalny rynek usług związanych z łańcuchem dostaw, produkcją, naprawami i obsługą techniczną dużych samolotów pasażerskich w Afryce do 2040 jest wyceniony na 235 mld USD.
– Afryka ma dobre możliwości rozwoju rynku podróży i turystyki, w połączeniu ze wzrostem urbanizacji i dochodów. Afrykańscy przewoźnicy są dobrze przygotowani do wspierania międzyregionalnego wzrostu ruchu i zdobywania udziałów w rynku, oferując usługi pasażerom i umożliwiając handel na kontynencie – powiedział Randy Heisey, dyrektor zarządzający Boeinga ds. marketingu w rejonie Bliskiego Wschodu i Afryki (Air Peace odbierają pierwszego E195-E2, 2021-01-28, Green Africa zamawia A220, 2020-02-14, Popyt na MAX-y nie słabnie , 2018-12-24).