Amerykańska DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) poinformowała, że październiku 2021 przeprowadziła test, w którym odpowiednio wyposażony samolot transportowy C-130 przechwycił w powietrzu bsl X-61A Gremlin. Specjalny wysięgnik na grzbiecie bezzałogowca został najpierw połączony z liną wypuszczoną z ładowni Herculesa, a potem przyciągnięty do uchwytu, pod którym Gremlin trafił do ładowni samolotu. Taki sposób odzyskiwania bsl ma zwiększyć ich możliwości operacyjne.
Przywrócenie gotowości bojowej X-61A po lądowaniu na spadochronie trwa znacznie dłużej niż po przechwyceniu przez C-130. Potrzebne jest także przetransportowanie bezzałogowca na pas startowy, choćby prowizoryczny. Z ładowni samolotu Gremlin może wystartować bez problemu, dodatkowo oszczędzając paliwo.
W testach DARPA użyto dwóch X-61A. Operowały one autonomicznie, wymieniając informacje i współdziałając. Jeden z nich po przechwyceniu został poddany przeglądowi i odnowieniu gotowości bojowej. Po 24 h mógł wykonać kolejną misję. Taka zdolność może być ważna w przyszłych rozproszonych operacjach lotniczych. Miałyby w nich uczestniczyć roje różnie wyposażonych bezzałogowców (bojowych, wre, rozpoznawczych), z których przynajmniej część można by odzyskiwać i wykorzystywać ponownie.