Thales i Diehl Aerospace poinformowały, że zostały partnerami Airbusa w projektowaniu 4-miejscowego samolotu CityAirbus NextGen eVTOL. Mają zintegrować swoje podstawowe i dodatkowe komputery kontroli lotu z nową architekturą pokładową, by spełnić wymagania specjalnych warunków EASA dotyczących certyfikacji samolotów eVTOL. Zastosowana konfiguracja ma zapewnić, że drugi niezależny komputer sterujący lotem będzie stale monitorował dane z głównego komputera, by przejąć w razie potrzeby kontrolę nad samolotem.
Wspólny projekt Airbusa, Thalesa i Diehl Aerospace ma otrzymać nieokreślonej wielkości wsparcie finansowe od rządów Niemiec i Francji. Przedsiębiorstwa będą współpracować w zapewnieniu wymaganego bezpieczeństwa CityAirbus NextGen eVTOL. Samolot ma być certyfikowany do 2025.
CityAirbus NextGen eVTOL jest wyposażony w stałe skrzydła i usterzenie motylkowe. Jest napędzany ośmioma elektrycznie zasilanymi śmigłami. Jego projektowany zasięg wynosi około 80 km, a prędkość przelotowa 120 km/h.