Południowoafrykański Aerosud Aviation z siedzibą w Pretorii rozpoczął współpracę z brytyjską Samad Aerospace z Cranfield przy opracowywaniu pojazdu eVTOL Starling Cargo. Na razie nie określono zakresu udziału w przedsięwzięciu, w tym ewentualnego podziału ryzyka. Wiadomo jednak, że Aerosud może potencjalnie montować kompletne samoloty, jeśli pojawi się na nie wystarczający popyt na rynku afrykańskim.
Samad testuje już pełnowymiarowy prototyp (drugi demonstrator technologii) eVTOL do przewozu ładunków (Samad testuje eStarling, 2021-08-01). W 2022 zamierza zbudować prototyp produkcyjny. Jego certyfikację zaplanowano na 2023. Według prezesa i założyciela przedsiębiorstwa, Seyeda Mohseni, samolot prawdopodobnie rozpocznie usługi komercyjne od lotów nad obszarami niezamieszkanymi lub morzem. Dopiero później Samad chce zwrócić się o zgodę na operacje w miastach i wokół nich.
Starling Cargo ma przewozić ładunki o masie ok. 60 kg. Jego projektowany zasięg wynosi ponad 200 km, a prędkość przelotowa ok. 150 km/h. Pułap operacyjny samolotu ma sięgać 3 km.