Rosawiacja (federalna agencja transportu lotniczego FR) wydała Certyfikat Typu dla śmigłowca Ka-62. Umożliwia to holdingowi Wiertalioty Rossii rozpoczęcie dostaw wiropłatów tego typu na rynek rosyjski.
Program prób w locie Ka-62 rozpoczął się w 2017. W badaniach wzięły udział trzy prototypy, które wykonały 434 loty trwające łącznie ok. 700 h. Podczas prób specjaliści Narodowego Centrum Przemysłu Śmigłowcowego (NCW) im. Michaiła Mila i Nikołaja Kamowa dokonali oceny ogólnego stanu śmigłowca i zweryfikowali działanie instalacji płatowcowych i zespołu napędowego.
Jak podał producent: Uzyskanie Certyfikatu Typu Ka-62 jest ważnym kamieniem milowym dla rosyjskiej przemysłu śmigłowcowego. W tej chwili trwa produkcja kadłuba pierwszego seryjnego Ka-62. Od przyszłego roku planujemy rozpocząć jego seryjną produkcję i dostawy rosyjskim użytkownikom. W l. 2022-2024 będziemy pracować nad polepszeniem zdolności operacyjnych śmigłowca certyfikując wyposażenie dodatkowe – zewnętrzne zawiesie ładunkowe, wciągarkę, moduł medyczny i instalację przeciwoblodzeniową.
Maksymalna masa startowa Ka-62 wynosi 6800 kg (z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym). Śmigłowiec ma zabierać na pokład 1-2 pilotów i 12-14 pasażerów. Wiropłat może również przewozić 2 t ładunku wewnątrz kabiny i do 2,5 t na zawiesiu podkadłubowym. Maksymalny zasięg Ka-62 z paliwem w zbiornikach wewnętrznych wynosi 700 km, a jego prędkość maksymalna to 310 km/h (Rosyjski silnik zaprojektowany cyfrowo, 2021-05-27, Trzeci prototyp Ka-62 w powietrzu, 2019-12-27).