Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

W Jakucji rozbił się Ił-76

01 listopada 2009

Ok. 8:50 rozbił się startujący do Jakucka samolot transportowy Ił-76. 11 osób znajdujących się na jego pokładzie zginęło.

Samolot Ił-76 (nr rej. RF-76801, nr ser. 93495866/7207) należący do wojsk MSW leciał bez ładunku z miasta Mirnyj do Irkucka, skąd miał zabrać zaopatrzenie dla jednostek OMON na Kaukazie. Tuż po oderwaniu od pasa startowego na wysokość 20-30 m przechylił się w prawo i nie kontynuował wznoszenia. Rozbił się i spłonął (w zbiornikach znajdowało się 25 ton paliwa) niecałe 3 km od lotniska o 8:49 czasu lokalnego (0:49 GMT). Szczątki samolotu zostały rozrzucone w promieniu 500 m.

Pogoda w czasie startu była dobra. Widzialność sięgała 10 km, wiatr wiał z prędkością 6 m/s, a temperatura wynosiła -24o.

Na pokładzie rozbitego Iła-76 znajdowało się 11 osób - 7 członków załogi podstawowej i 4 zmienników. Nikt nie przeżył katastrofy. Na ziemi nie odnotowano strat - samolot spadł na teren niezabudowany - teren nieczynnej kopalni diamentu Mir. Uderzył w wał utworzony z odpadów.

Według nieoficjalnych informacji, przyczyną katastrofy mogło być oblodzenie lub zablokowanie mechanizacji skrzydeł przez lód. Mogła to być również awaria techniczna.

W Kałudze, skąd pochodziła załoga rozbitego samolotu, ogłoszono żałobę. Członkowie załogi służyli w 70. wydzielonym mieszanym pułku specjalnego przeznaczenia stacjonującym w bazie Jermolino koło Bałabanowa w okręgu kałuskim. Mieli od 26 do 44 lat, tylko jeden z nich, 29-letni Paweł Gonczarow, był kawalerem. Dowódcą samolotu był doświadczony pilot, 44-letni płk Igor Majstriszin


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.