Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

5 mld USD kar?

Lotnictwo cywilne, 04 listopada 2009

Według Robert Stallarda, analityka z Wall Street, Boeing może zapłacić aż 5,1 mld USD kar za opóźnienia w dostawach B787 Dreamliner.

Zakłady Boeinga w North Charleston. Władze koncernu zdecydowały się ulokować tam drugą linię montażu finalnego Dreamlinerów, dla przyspieszenia tempa dostaw / Zdjęcie: Boeing

Pierwsze Dreamlinery miały trafić do odbiorców w maju 2008. Obecnie przedstawiciele Boeinga planują, że stanie się to w 4. kwartale 2010, choć nauczeniu smutnymi doświadczeniami z przeszłości, nie wykluczają kolejnego, niewielkiego opóźnienia (zobacz: Oblot Dreamlinera w 2009?).

Sytuacja ta doprowadziła do kasacji zamówień na 83 samoloty tego typu, jednak linie lotnicze nadal chcą ok. 840 egz. B787. Wiadomo, że wiele z nich nie zostanie dostarczona zgodnie z zapisami umów, co musi spowodować konieczność zapłacenia kar umownych.

Robert Stallard z Macquarie Equities Research, twierdzi, że ich wysokość osiągnie teoretycznie 5,1 mld USD. Faktem jest jednak, że przewoźnicy mogą decydować się na ugodowe rozwiązania, np. zgodzić się na dostawy zastępczych B767, lub odstępować od części roszczeń, ze względu na długofalową współpracę z producentem.

Rzecznik prasowy Boeinga nie potwierdził tych szacunków, zauważając jedynie, że koncern nie ujawnia żadnych danych o szczegółach negocjacji finansowych z klientami.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.