Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Największy chiński samolot

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 listopada 2009

W grudniu ma zostać zaprezentowany prototyp największego chińskiego samolotu transportowego o udźwigu 60-65 ton i maksymalnej masie startowej 220 ton.

O planach poinformował wczoraj media Hu Xiaofeng, prezes AVIC w przeddzień rocznicy powstania tego koncernu. Samolot został skonstruowany w XAC (Xi'an Aircraft Industry Group). Prace nad nim trwały 3-4 lata. Chińscy konstruktorzy wykorzystali elementy konstrukcji rosyjskiego transportowca Ił-76MD, ale koncepcja nowego samolotu bazuje na rozwiązaniach amerykańskich, szczególnie Boeinga C-17.

Prototyp będzie napędzany 4 rosyjskimi silnikami D-30, które w samolotach seryjnych zostaną zapewne zastąpione konstrukcjami chińskimi: WS-18 lub dopiero rozwijanym silnikiem o wysokim stopniu dwuprzepływowości FWS-10. Według nieoficjalnych informacji China-Defense-Mashup, samolot będzie miał udźwig 60-65 ton przy masie własnej 100 ton, rozpiętości skrzydeł 50 m i ich powierzchni ok. 310 m2. Maksymalna masa startowa ma sięgać 220 ton. Zasięg z pełnym ładunkiem - 4400 km, zasięg przebazowania - 13 tys. km.

XAC od lat absorbuje zachodnie technologie, realizując prace na rzecz Airbusa i Boeinga. Chińczycy wprowadzili nowoczesne systemy utrzymywania jakości i jej kontroli. Opanowali też technologie wytwarzania dużych struktur z kompozytów węglowych. Będą one wykorzystane w kadłubie i i skrzydłach nowego samolotu.

Budowa dużego samolotu transportowego wpisuje się w koncepcję budowy sił strategicznych. Zachodni komentatorzy oceniają, że to kolejny krok w przygotowaniu inwazji na Tajwan.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.