Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa wietnamskiego MiG-a

Lotnictwo wojskowe, 12 listopada 2009

Dzisiaj, ok. 200 km na północny-zachód od Hanoi, rozbił się szkolny MiG-21. Obaj piloci zginęli.

Do zdarzenia doszło ok. 14:00 czasu miejscowego na północy prowincji Yên Bái. Samolot rozbił się po uderzeniu w zbocze góry w Minh Tan Ward. Nos wbił się w ziemię, a tylna część uderzyła w stojący kilkadziesiąt metrów dalej dom, który spłonął. Jeden z zabitych to ppłk Nguyen Van Vinh, dowódca pułku C31.

Nikt na ziemi nie odniósł obrażeń, a pożar ugasiła jednostka lokalnej straży pożarnej. Trwa śledztwo, które ma ustalić przyczyny tragedii. Według świadków katastrofy samolot płonął przed uderzeniem w ziemię, a piloci nie katapultowali się, usiłując wyprowadzić go poza obszar zabudowany.

To kolejna katastrofa w wojskach lotniczych Wietnamu. 10 czerwca o 19:30 w Cam Phu Cam Thuy w prowincji Than Hoa rozbił się Su-22M4 z pułku B72, którego pilotowi udało się katapultować, jednak nie przeżył wypadku. W ubiegłym roku rozbił się transportowy An-26, grzebiąc we wraku 5 członków załogi.

Wietnamskie wojska lotnicze posiadają ponad 200 samolotów MiG-21. Podobnie jak w przypadku Indii, ich wiek i wynikający stąd zły stan techniczny, są przyczyną wielu zdarzeń lotniczych. Ostatni, znany szerszej opinii publicznej przypadek utraty MiGa-21, miał miejsce w listopadzie 2007 w prowincji Pho Yen. Dwuosobowej załodze udało się jednak szczęśliwie katapultować. 5 czerwca 2007 rozbił się szkolny L39, grzebiąc instruktora i ucznia. W 2006 wydarzyły się 3 katastrofy wietnamskich samolotów wojskowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.