Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Mi-17 w Nepalu

Lotnictwo cywilne, 16 listopada 2009

W katastrofie śmigłowca Mi-17 w Nepalu zginął inżynier pokładowy - Rosjanin. 5 innych osób zostało rannych.

Śmigłowiec przewoził żywność (głównie ziarno) do wysokogórskiej miejscowości Rudikot (do Rudikot nie prowadzi żadna droga, a pieszo idzie się stamtąd do głównego miasta Humli - Simikot - 2 dni) w prowincji Humla, ok. 420 km na zachód od stolicy Nepalu - Katmandu. Wystartował o 9:30 z lotniska Surket z dwoma pasażerami i 4 członkami załogi. Do katastrofy doszło dziś w czasie lądowania, ok. 40 minut po starcie. Z powodu błędu pilota śmigłowiec zahaczył tylnym wirnikiem o skałę (inna wersja mówi o drzewie) i rozbił się.

Ranni, w tym rosyjski pilot, zostali przewiezieni śmigłowcem Sita Air do najbliższego szpitala w Surket. Później trafili do Katmandu.

Rozbity śmigłowiec Mi-17 należał do rodzimego przewoźnika Manang Air. Według Himalayan Times zginął Siergiej Kowiazo, a pilotem był D. Satałow. Drugim pilotem był Raju Bhandari, członkiem załogi Krishna Chandra Amatya, a pasażerami Bishnu Bahadur Chaudhary i Lok Bahadur

W marcu 2008 w Nepalu rozbił się śmigłowiec Mi-17 należący do ONZ. Zginęło wówczas 10 osób.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.