Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy Lycoming

Lotnictwo cywilne, 18 listopada 2009

Lycoming otrzymał niedawno certyfikat amerykańskich władz lotniczych FAA dla silnika IO-390-A3A6. Może on zastępować IO-360 w lekkich samolotach turystyczno-sportowych.

Mooney M20J, podobnie jak starsze modele E i F, nie jest już produkowany. Nowsze wersje napędzane są mocniejszymi silnikami (217-280 KM). Jednak stare samoloty, wyprodukowane w imponującej liczbie egzemplarzy, są ciągle sporym rynkiem, dla którego warto opracować wzmocnione wersje popularnych silników / Zdjęcie: desmoinesflyingclub.com

Nowa jednostka napędowa to zmodernizowana wersja IO-360. Ma ona noc 210 KM, w porównaniu do 200 KM starego modelu.

16 listopada Lycoming otrzymał dodatkowy certyfikat, uprawniający do montowania IO-390-A3A6 w samolotach Mooney M20E, F i J. Dzięki temu zwiększy się maksymalna prędkość przelotowa, o ok. 8 km/h oraz wznoszenie.

Lycoming proponuje pilotom nowe silniki, za 48 500 USD lub zmodernizowanie starych IO-360, połączone z remontem, za 36 100 USD. W skład oferowanego pakietu wchodzi również nowy rozrusznik.

Hartzell certyfikował zaś dla Mooney M20J dwa nowe śmigła: dwuramienne, za 8 500 i trzyramienne, za 10 000 USD.

Lycoming pracuje obecnie nad uzyskaniem certyfikatu FAA dla IO-390-A3A6, odnośnie innych, lekkich samolotów sportowo-turystycznych, wykorzystujących silniki o mocy 200 KM.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.