Lycoming otrzymał niedawno certyfikat amerykańskich władz lotniczych FAA dla silnika IO-390-A3A6. Może on zastępować IO-360 w lekkich samolotach turystyczno-sportowych.
Nowa jednostka napędowa to zmodernizowana wersja IO-360. Ma ona noc 210 KM, w porównaniu do 200 KM starego modelu.
16 listopada Lycoming otrzymał dodatkowy certyfikat, uprawniający do montowania IO-390-A3A6 w samolotach Mooney M20E, F i J. Dzięki temu zwiększy się maksymalna prędkość przelotowa, o ok. 8 km/h oraz wznoszenie.
Lycoming proponuje pilotom nowe silniki, za 48 500 USD lub zmodernizowanie starych IO-360, połączone z remontem, za 36 100 USD. W skład oferowanego pakietu wchodzi również nowy rozrusznik.
Hartzell certyfikował zaś dla Mooney M20J dwa nowe śmigła: dwuramienne, za 8 500 i trzyramienne, za 10 000 USD.
Lycoming pracuje obecnie nad uzyskaniem certyfikatu FAA dla IO-390-A3A6, odnośnie innych, lekkich samolotów sportowo-turystycznych, wykorzystujących silniki o mocy 200 KM.