Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy Lycoming

Lotnictwo cywilne, 18 listopada 2009

Lycoming otrzymał niedawno certyfikat amerykańskich władz lotniczych FAA dla silnika IO-390-A3A6. Może on zastępować IO-360 w lekkich samolotach turystyczno-sportowych.

Mooney M20J, podobnie jak starsze modele E i F, nie jest już produkowany. Nowsze wersje napędzane są mocniejszymi silnikami (217-280 KM). Jednak stare samoloty, wyprodukowane w imponującej liczbie egzemplarzy, są ciągle sporym rynkiem, dla którego warto opracować wzmocnione wersje popularnych silników / Zdjęcie: desmoinesflyingclub.com

Nowa jednostka napędowa to zmodernizowana wersja IO-360. Ma ona noc 210 KM, w porównaniu do 200 KM starego modelu.

16 listopada Lycoming otrzymał dodatkowy certyfikat, uprawniający do montowania IO-390-A3A6 w samolotach Mooney M20E, F i J. Dzięki temu zwiększy się maksymalna prędkość przelotowa, o ok. 8 km/h oraz wznoszenie.

Lycoming proponuje pilotom nowe silniki, za 48 500 USD lub zmodernizowanie starych IO-360, połączone z remontem, za 36 100 USD. W skład oferowanego pakietu wchodzi również nowy rozrusznik.

Hartzell certyfikował zaś dla Mooney M20J dwa nowe śmigła: dwuramienne, za 8 500 i trzyramienne, za 10 000 USD.

Lycoming pracuje obecnie nad uzyskaniem certyfikatu FAA dla IO-390-A3A6, odnośnie innych, lekkich samolotów sportowo-turystycznych, wykorzystujących silniki o mocy 200 KM.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.