Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cień dawnych targów

Lotnictwo cywilne, 19 listopada 2009

W czasie zakończonych dzisiaj targów lotniczych Dubai Air Show, podpisano umowy o wartości 14 mld USD, z tego ponad trzecia część należała do Airbusa. To kilka razy mniej, niż w 2007.

Artystyczna wersja A350 Ethiopian Airlines / Rysunek: Airbus

Dubai Air Show odbywają się co dwa lata. To prestiżowa impreza, zorganizowana w jednym z najbogatszych krajów świata, którego linie lotnicze mogą pochwalić się najbardziej nowoczesnymi i najmłodszymi samolotami pasażerskimi oraz biznesowymi.

W 2007 tylko sam Airbus zebrał na tych targach zamówienia na zamówienia na 163 samoloty oraz opcje na 132 kolejne maszyny. Zamówione samoloty - nie licząc opcji - były warte ok. 28 mld USD. (zobacz: Airbus uzyskał 163 zamówienia i 132 opcje na 10 Dubai Air Show)

W tym roku sytuacja na targach odzwierciedliła sytuację branży lotniczej. Mimo udziału 890 wystawców z 47 krajów, zawarto umowy handlowe o wartości jedynie 14 mld USD. Największa część z nich została podpisana przez Airbusa.

Europejskiemu koncernowi udało się sprzedać 2 A380 w konfiguracji dla 840 pasażerów dla Air Austral (zobacz: Jednoklasowy A380) oraz 12 szerokokadłubowych A350 dla Ethiopian Airlines (zobacz: A jednak A350). Dodatkowo prywatny Comlux zamówił jednego, biznesowego ACJ.

Katalogowa wartość tych samolotów wynosi prawie 3,6 mld USD. Natomiast zamówienia w postaci opcji dotyczą 15 egz. A320 i 3 egz. A330, dla Yemenia Airlines, Senegal Airlines i Nepal Airlines. Są one szacunkowo warte ok. 1,7 mld USD.

Na tym tle kontrakty, podpisane przez Boeinga wyglądają bardzo skromnie. Przedstawicielom amerykańskiego koncernu udało się podpisać umowy jedynie na 11 małych B737-800, dla dwóch przedsiębiorstw algierskich: Air Algerie i Tassili Airlines. Ich szacunkowa cena wynosi ok. 800 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.