Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cień dawnych targów

Lotnictwo cywilne, 19 listopada 2009

W czasie zakończonych dzisiaj targów lotniczych Dubai Air Show, podpisano umowy o wartości 14 mld USD, z tego ponad trzecia część należała do Airbusa. To kilka razy mniej, niż w 2007.

Artystyczna wersja A350 Ethiopian Airlines / Rysunek: Airbus

Dubai Air Show odbywają się co dwa lata. To prestiżowa impreza, zorganizowana w jednym z najbogatszych krajów świata, którego linie lotnicze mogą pochwalić się najbardziej nowoczesnymi i najmłodszymi samolotami pasażerskimi oraz biznesowymi.

W 2007 tylko sam Airbus zebrał na tych targach zamówienia na zamówienia na 163 samoloty oraz opcje na 132 kolejne maszyny. Zamówione samoloty - nie licząc opcji - były warte ok. 28 mld USD. (zobacz: Airbus uzyskał 163 zamówienia i 132 opcje na 10 Dubai Air Show)

W tym roku sytuacja na targach odzwierciedliła sytuację branży lotniczej. Mimo udziału 890 wystawców z 47 krajów, zawarto umowy handlowe o wartości jedynie 14 mld USD. Największa część z nich została podpisana przez Airbusa.

Europejskiemu koncernowi udało się sprzedać 2 A380 w konfiguracji dla 840 pasażerów dla Air Austral (zobacz: Jednoklasowy A380) oraz 12 szerokokadłubowych A350 dla Ethiopian Airlines (zobacz: A jednak A350). Dodatkowo prywatny Comlux zamówił jednego, biznesowego ACJ.

Katalogowa wartość tych samolotów wynosi prawie 3,6 mld USD. Natomiast zamówienia w postaci opcji dotyczą 15 egz. A320 i 3 egz. A330, dla Yemenia Airlines, Senegal Airlines i Nepal Airlines. Są one szacunkowo warte ok. 1,7 mld USD.

Na tym tle kontrakty, podpisane przez Boeinga wyglądają bardzo skromnie. Przedstawicielom amerykańskiego koncernu udało się podpisać umowy jedynie na 11 małych B737-800, dla dwóch przedsiębiorstw algierskich: Air Algerie i Tassili Airlines. Ich szacunkowa cena wynosi ok. 800 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.