Włoski operator lotniczego ratownictwa medycznego Avionord wstępnie zamówił 15 hybrydowo-elektrycznych pojazdów Manta ANN. Mają być one dostarczane od 2026. Obecnie założony w 2008 Avionord, z siedzibą w Mediolanie, eksploatuje samoloty Bombardier Learjets i śmigłowce Leonardo AW109.
Avionord ma otrzymać udziały w Manta Aircraft Italia. Dołączy do grupy pięciu innych przedsiębiorstw, w tym YCom, BSim, Powerflex i Pantecnica. Współpracują one w celu zbadania możliwości wykorzystania samolotów eVTOL w różnych misjach. Manta otrzymała również nieujawnioną dotację od wspieranego przez rząd włoski funduszu CDP Venture Capital.
Manta buduje drugi prototyp swego samolotu – ANN2 w skali jeden do trzech. Ma on dołączyć tego lata do pierwszego prototypu już testowanego w locie. Budowane jest też stanowisko testowe dla hybrydowego układu napędowego samolotu. Pełnowymiarowy prototyp ANN ma być gotowy w drugiej połowie 2023. Jego testy mają rozpocząć proces certyfikacji typu przez EASA.
Samoloty ANN mają operować w trybie VTOL lub STOL. Ich zasięg, zależnie od konfiguracji, ma wynosić od 300 do 900 km. a prędkość przelotowa sięgać 300 km/h. Pierwotnie napęd ANN ma być hybrydowy, ale rozważane jest też użycie napędu całkowicie elektrycznego lub wodorowego.