Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tragiczne zderzenia szybowca i samolotu

Lotnictwo cywilne, 30 listopada 2009

W sobotę nad lotniskiem szybowcowym w amerykańskim Crazy Creek doszło do powietrznej kolizji szybowca Schleicher ASW-27 i samolotu Piper PA-25 Pawnee. Zginęło dwóch doświadczonych pilotów.

Pipery PA-25 były produkowane w latach 1959-1982. Te proste samoloty rolnicze z czasem stały się również bardzo chętnie wykorzystywane do holowania szybowców. Właśnie taki samolot zderzył się w sobotę nad Crazy Creek z ASW-27

Do wypadku doszło o 11.24 czasu miejscowego. Samolot PA-25-235, służący do holowania szybowców, pilotowany przez Seana Boylana, podchodził do lądowania z lewej strony. Jednocześnie w prawym wirażu do lądowania znalazł się ASW-27, pilotowany przez 63-letniego Hala Chouinarda. Standardowo wszystkie statki powietrzne powinny robić skręt w lewo, jednak tego dnia prędkość wiatru dochodziła do 50 km/h i - prawdopodobnie - pilot szybowca zmuszony był do natychmiastowego powrotu na ziemię.

Oba statki powietrzne zderzyły się w powietrzu i spadły na teren lotniska. Piloci zginęli. Nie było przy tym możliwości porozumienia się obu mężczyzn - na pokładzie Pipera nie było radiostacji.

Dokładne okoliczności i przyczyny tragedii nie są jeszcze znane.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.