Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dostawa pierwszego Phenoma 300

Lotnictwo cywilne, 07 stycznia 2010

Przedstawiciele brazylijskiego Embraera poinformowali wczoraj, że 29 grudnia przekazali amerykańskiej Executive Flight Services pierwszego, seryjnego Phenoma 300. Spółka będzie zarządzać samolotem w imieniu anonimowego właściciela.

Pierwszy seryjny Phenom 300 przed przekazaniem dla amerykańskiego odbiorcy, jeszcze w zakładach producenta w Sao Jose dos Campos / Zdjęcie: Embraer

Executive Flight Services to spółka zależna Executive AirShare, która wynajmuje lub obsługuje - w imieniu formalnych właścicieli - łącznie kilkadziesiąt samolotów biznesowych, zarówno odrzutowych, jak i turbośmigłowych. Jednocześnie wyrasta w USA na największego użytkownika samolotów Embraera: obecnie zajmuje się 8 Phenomami 100, a od 29 grudnia 2009, jako pierwszy użytkownik w historii, także większego Phenoma 300, którego nabył anonimowy klient.

Samolot został przekazany zaledwie 2 tygodnie po uzyskaniu certyfikatu amerykańskich władz lotniczych (zobacz: Amerykański certyfikat Phenoma 300) i 20 miesięcy po pierwszym locie prototypu (zobacz: Oblot Phenoma 300).

Równocześnie z dostawą, poinformowano o zakończeniu szkolenia pierwszych 4 pilotów. Kurs odbył się w ośrodku Embraera w Dallas. Był on jednak krótki: szkoleni mieli już uprawnienia do pilotowania mniejszych Phenomów 100. Mimo, że obie konstrukcje różnią się między sobą w istotny sposób, wyposażenie kabiny załogi i własności lotne są do siebie bardzo podobne.

Phenom 300 to samolot dla 8-9 pasażerów i jednego lub dwóch pilotów. Ma 15,5 m długości, 16,2 m rozpiętości, a dwa silniki Pratt & Whitney PW 535E zapewniają maksymalną prędkość przelotową 833 km/h i zasięg 3300 km (przy 6 osobach na pokładzie i z rezerwą paliwa na 185 km lotu). Maszynę wyposażono w pełni szklany kokpit, z trzema wyświetlaczami 12-calowymi i awioniką Garmina.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.