Garmin ujawnił nowy zestaw przyrządów kontroli silnika G3X, dla samolotów ultralekkich i do samodzielnego montażu. Pozwolą one uzyskać podobne dane, co w o wiele większych maszynach.
Amerykański producent systemów awionicznych przedstawił mediom nowy produkt. G3X daje możliwość pełnego kontrolowania pracy silnika, na wzór systemów, stosowanych w większych samolotach, co może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa lotów.
G3X składa się z systemu czujników, które można montować w szerokiej gamie popularnych silników tłokowych dla samolotów ultralekkich, takich producentów jak: Continental, Lycoming, Rotax i Jabiru. Dane przekazywane są do komputera i pokazywane pilotowi na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym.
Przyszli właściciele G3X będą mogli uzyskać dane o liczbie obrotów silnika, ciśnieniu układu hydraulicznego, temperaturze i ciśnieniu oleju silnikowego oraz cieczy chłodzącej, ciśnieniu paliwa, temperaturach głowic silników, wydechów, wlotów powietrza do turbosprężarek oraz gaźników (zależnie od rodzaju jednostki napędowej). Pilocie będą również mogli korzystać z odczytów wartości napięcia układów elektrycznych, ilości paliwa oraz położenia klap.
Cena podstawowego urządzenia wynosi 9995 USD. Istnieje możliwość zblokowania go z autopilotem TruTrak GX Pilot. Sprzedaż rozpocznie się w lutym bieżącego roku.