Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy samolotu CT w tunelu Mercedesa

Lotnictwo cywilne, 02 grudnia 2007

Flight Design GmbH prowadzi badania swych samolotów CT w tunelu aerodynamicznym Daimlera. Po raz pierwszy bada w ten sposób prawdziwe samoloty, a nie ich modele.

Badania samolotu w tunelu aerodynamicznym przystosowanym do testowania pełnowymiarowych samochodów pozwalają dopracować szczegóły konstrukcji. Z wykorzystaniem samolotu CT badano m.in. minimalizowanie masy konstrukcji przy zwiększaniu stateczności podłużnej i zachowaniu możliwie najlepszych parametrów aerodynamicznych. Analizowano subtelne interferencje między elementami konstrukcji dla zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a tym samym zużycia paliwa. Badano różne kształty kadłuba i owiewki przejścia podwozie-kadłub.

Samoloty CT zostały skonstruowane z myślą o rynku europejskim (ich producent to spółka niemiecka z siedzibą w Echterdingen). Według Mattiasa Betscha, szefa Flight Design, po powstaniu w USA kategorii Light Sport Aircraft (LSA) potrzebne stało się ich dostosowanie do nowych wymagań, by walczyć o większy rynek.

Konstruktorzy Flight Design od dwóch pracują nad nowym samolotem. Przy jego projektowaniu wykorzystują m.in. wyniki ostatnich badań aerodynamicznych. Ma on wejść do produkcji w 2008. W programie biorą udział specjaliści z kilku krajów, w tym z oddziału na Ukrainie. Tam znajduje się główna wytwórnia przedsiębiorstwa, zatrudniająca ponad 600 pracowników, w tym 30 inżynierów w biurze konstrukcyjnym.

Flight Design wyprodukował od 1997 blisko tysiąc samolotów CT. To najlepiej sprzedający się w USA samolot kategorii LSA (21% rynku) od czasu wejścia na ten rynek w 2005. Niemieckie przedsiębiorstwo w 2005 sprzedało tam 45 CT, a w 2006 ok. 100. Cena CT to w najprostszej wersji, z analogowymi przyrządami pilotażowymi, ponad 100 tys. USD.

Poza samolotami Flight Design produkuje paralotnie. Około 2500 rocznie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.