Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek na Red Bull Air Race

Lotnictwo cywilne, 16 kwietnia 2010

Wczoraj, w czasie treningu do zawodów w australijskim Perth, Brazylijczyk Adilson Kindlemann wpadł do rzeki Swan. Pilot przeżył.

Moment wyciągania z wody brazylijskiego pilota. Na pierwszym planie feralny MXS-R / Zdjęcie: Red Bull Air Race

Adilson Kindlemann startuje w serii wyścigów Red Bull po raz pierwszy. To jednak doświadczony pilot, z nalotem 11 tys. h, głównie na samolotach pasażerskich. Ma za sobą również bogatą karierę akrobatyczną.

Niestety w czwartek w Perth prawdopodobnie popełnił błąd. Przelatując przez trzecią bramę - prawdopodobnie z prędkością ponad 300 km/h - zahaczył o taflę wody. Już po minucie na miejsce przybyła łódź ratownicza i pilot został wydobyty z wody.

Pierwsze, oficjalne informacje ze szpitala w Perth, określały jego stan jako stabilny. Niedługo później okazało się jednak, że pilot był w stanie przekazać podziękowania dla ratowników i zapewnić swoich kibiców, że nie jest poważnie ranny.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że przyczyną wypadku był błąd pilota, który nie zdołał zachować minimalnej, wymaganej przez organizatorów wysokości. Do tej pory wyścigi serii Red Bull Air Race odbywały się bez poważnych wypadków.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.